Japonya'da sermaye harcamaları beklentileri aştı

Japonya'da sermaye harcamalarının öncü göstergesi beklentilerden iyi performans gösterdi.

Oluşturma Tarihi 15 Nisan 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 15 Nisan 2024 08:56

Japonya'nın temel sermaye harcamaları göstergesi Şubat ayında beklenenden çok daha güçlü bir artış göstererek bir önceki ayki düşüşten keskin bir şekilde toparlandı.

Japonya Kabine Ofisi verilerine göre, çekirdek makine siparişleri Şubat ayında bir önceki aya göre %7,7 arttı. Ekonomistler tarafından %0,8'lik artış bekliyorlardı. Siparişler Ocak ayında %1,7'lik düşüş göstermişti.

Önümüzdeki 6-9 aylık dönemdeki sermaye harcamalarının bir göstergesi olarak kabul edilen ve oldukça değişken bir veri serisi olan çekirdek siparişler Şubat ayında bir önceki yıla kıyasla %1,8 azalırken, ekonomistlerin öngördüğü %6,0'lık düşüşe göre daha iyi performans gösterdi.

Bazı analistler, makine siparişlerinin büyük şirketlerdeki ücret artışları eğilimiyle birlikte toparlanma yolunda olduğunu söylüyor.

Japon firmaları son yıllarda tesis ve ekipman yatırımı için güçlü planlar hazırladı ancak ekonomik görünüme ilişkin belirsizlik bu planların uygulanmasında gecikmelere neden oldu.

Çekirdek siparişler verisi, yende süregelen zayıflığa ilişkin endişelerin olduğu bir ortamda açıklandı.

Japon para birimi geçen hafta dolar karşısında 153 yenin ötesine geçerek 34 yılın en düşük seviyesine geriledi; bu da ithalat fiyatlarını artırabilir ve zaten sert olan hayat pahalılığı baskılarını artırabilir.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.