Japonya'nın sanayi üretimi Temmuz'da yükseldi

Japonya'nın sanayi üretimi Temmuz ayında arttı. Faizlerde ve para politikasında değişikliğe gitmeyen Japonya Merkez Bankası (BoJ), ekonomik toparlanmanın devam ettiğini belirtirken küresel ekonomik büyüme endişelerinin sürdüğüne dikkat çekti.

Oluşturma Tarihi 31 Ağustos 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 31 Ağustos 2022 09:06

Sanayi bakanlığına göre Çarşamba günü, sanayi üretimi Haziran ayına göre yüzde 1 arttı.

Ekonomistler, bir önceki aydaki yüzde 9.2'lik rekor artışın ardından yüzde 0.5'lik bir düşüş tahmin ediyorlardı.

Ayrı bir rapora göre, perakende satışların geçen ay enfeksiyon vakalarının hızla artmasından sonra bile bir dayanıklılık işareti olarak Temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 0,8 arttığını gösterdi.

BOJ TEŞVİKLERE DEVAM EDİYOR

Yine de, merkez bankaları ekonomik büyümeyi yavaşlatma pahasına enflasyonu kontrol altına almaya öncelik verdiği için Japonya'nın üreticileri ters rüzgarlarla karşı karşıya kalacak. Sıkılaştırma döngüsünün dışında kalan Japonya Merkez Bankası Başkanı Haruhiko Kuroda, hafta sonu teşviği yerinde tutma sözü verdi.

EKONOMİK BELİRSİZLİKLER SÜRÜYOR

Japonya'nın fabrika üretimine ilişkin belirsizlikler yüksek kalmaya devam ediyor. Devam eden yarı iletken kıtlığı ve çeşitli tek seferlik faktörler, Şanghay karantinasının sona ermesinden sonra bile otomobil üreticileri ve üreticileri üzerinde baskı oluşturmaya devam etti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.