Takatoshi Ito: Enflasyonun gelecek yıl yüzde 2 seviyesinde sabitlediğini görebiliriz

Columbia Üniversitesi öğretim görevlisi Takatoshi Ito, "Gelecek yıl talebin enflasyonu yukarı çektiğini ve yüzde 2 seviyesinde sabitlediğini görebiliriz ve bu çıkışa doğru adım için temel olur" ifadelerini kullandı.

Oluşturma Tarihi 21 Aralık 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 21 Aralık 2022 09:22

İsmi BOJ Başkanı Haruhiko Kuroda'nın yerine getirilebilecekler arasında geçen Columbia Üniversitesi öğretim görevlisi Takatoshi Ito, BOJ'un politika ayarlamalarının 10 yıldan uzun süredir uygulanan agresif para politikasından çıkışa doğru ilk adım olabileceğini söyledi.

BOJ'un 10 yıl vadeli tahvilde getiri eğrisi hedefinin üst bandını genişletmesini "pozitif bir gelişme" olarak değerlendiren İto, bu adımın Japon devlet tahvili piyasasının işlevselliğini iyileştireceğini belirtti.

Japonya'da enflasyonun BOJ'un yüzde 2 hedefinin üzerine yerleşebileceği konusunda artan işaretler gördüğünü belirten İto, bunda maliyet faktörlerinin daha yüksek ücretleri ve daha güçlü tüketimi temel alan bir pozitif fiyat mekanizmasını ateşlediğini savundu.

"BU ÇIKIŞA DOĞRU ADIM İÇİN TEMEL OLUR"

İto, "Gelecek yıl talebin enflasyonu yukarı çektiğini ve yüzde 2 seviyesinde sabitlediğini görebiliriz ve bu çıkışa doğru adım için temel olur" diye konuştu.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.