Tayland ekonomisinde büyüme hızlandı

Tayland'ın ekonomik büyümesi 2023 yılı dördüncü çeyrekte hızlandı.

Oluşturma Tarihi 19 Şubat 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 19 Şubat 2024 09:26

Tayland'ın ekonomik büyümesi 2023 yılı dördüncü çeyrekte hızlandı; Ancak ihracata yönelik küresel talebin zayıf olması nedeniyle ekonomistlerin tahminlerinin gerisinde kaldı.

Tayland Ulusal Ekonomik ve Sosyal Kalkınma Konseyi Ofisi tarafuından açıklanan verilere göre, Güneydoğu Asya ülkesinde GSYH 2023 yılının son çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,7 arttı ve üçüncü çeyrek için yüzde 1,5'ten revize edilen yüzde 1,4 büyümeye göre iyileşme kaydetti. Wall Street Journal'ın ekonomistler arasında yaptığı ankette piyasa beklentisi artışın yüzde 2,65 olacağı yönündeydi.

Ofis, ihracatın ve özel tüketimin, hükümet harcamalarındaki daralmayı dengelemeye yardımcı olduğunu belirtti.

Mevsimsellikten arındırılmış bazda ekonomi, dönemsel olarak üçüncü çeyrekteki yüzde 0,6 büyümenin ardından yüzde 0,6 daraldı.

2023 yılının tamamında ise ekonomik büyüme, 2022'deki yüzde 2,5'lik büyümenin ardından yavaşlayarak yüzde 1,9'a geriledi.

Yetkililer, ekonominin 2024'te yüzde 2,2 ila yüzde 3,2 oranında büyümesini beklediklerini belirtiyorlar.

Tayland ekonomisinin yaklaşık yarısını oluşturan özel tüketim, dördüncü çeyrekte yıllık bazda yüzde 7,4 artış göstererek üçüncü çeyrekte kaydedilen yüzde 7,9'luk büyümenin yavaşladığına işaret etti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.