Euro Bölgesi'nde yatırımcı güveni 26 ayın en yükseğinde

Euro Bölgesi'nde yatırımcı güveni üst üste altıncı ayında da toparlanmasını sürdürdü ve 26 ayın en yüksek seviyesine geldi.

Oluşturma Tarihi 08 Nisan 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 08 Nisan 2024 11:50

Bir önceki ay -10,5 puan seviyesinde bulunan yatırımcı güven endeksi, Nisan ayında -5,9 puana çıktı. Böylece endeks 2022 yılı Şubat ayından bu yana en yüksek rakamı gördü. Piyasa beklentisi endeksin -8,3 seviyesine çıkacağı yönündeydi.

Cari endeks -18,5 puandan üst üste altıncı artışla -16,3 puana çıkarken, beklenti endeksi yedinci ayında da toparlanma yönünde görünüm sergiledi ve -2,3 puandan 5,0 puana yükseldi. Böylece cari endeks 2023 yılı Haziran ayından bu yana en yüksek seviyeye gelirken, beklenti endeksi Rusya-Ukrayna savaşının başlamasından bu yana ilk kez pozitif bölgeye geçti.

ALMANYA'DA GÖRÜNÜM TOPARLANDI

Euro Bölgesi'ni sürükleyen ekonomi olan Almanya'da ise yatırımcı görünümü üst üste üç aylık düşüşünü sonlandırdı. Sentix yatırımcı güven endeksi Nisan ayında -27,9 puandan -20,5 puana çıktı. Böylece endeks 2023 yılı Haziran ayından bu yana en yüksek seviyesine geldi.

Cari endeks -40,5 puandan -36,0 puana, beklenti endeksi -14,3 puandan -3,5 yükseldi. Beklenti endeksi 2022 Şubat ayından bu yana en yüksek seviyesini gördü.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.