Fed 2025 banka stres testi senaryolarını yayınladı

Fed, yıllık stres testlerinin bir parçası olarak büyük bankaları ticari ve konut emlak piyasalarında artan strese karşı test edeceğini duyurdu.

Oluşturma Tarihi 06 Şubat 2025 00:00

Son Güncelleme Tarihi 06 Şubat 2025 09:12

Fed, yıllık sınavların banka dışı sektördeki şokların yanı sıra çok sayıda büyük hedge fonun varsayımsal şoklarının büyük banka finansmanı üzerindeki etkisini inceleyecek ek bir keşif bileşeni içereceğini de sözlerine ekledi.

Fed yaptığı açıklamada, bu yıl 22 bankanın, kurumsal borç piyasalarına ek olarak hem ticari hem de konut emlak piyasalarında stresin arttığı küresel bir durgunluğa karşı test edileceğini söyledi.

Test edilecek bankalardan sadece büyük ticari operasyonları olan sekizi küresel piyasa şoku bileşeniyle karşı karşıya kalacak.

2025 stres testi senaryosunda, ABD işsizlik oranı yaklaşık 5,9 puan artarak %10'a yükselecek. Bu artış, ciddi piyasa oynaklığı, şirket tahvil farklarının genişlemesi, konut fiyatlarında %33'lük bir düşüş ve ticari gayrimenkul fiyatlarında %30'luk bir düşüşle birlikte gelecek.

Aralık ayında bankacılık ve iş dünyası grupları Fed'e yıllık stres testleri konusunda dava açarak daha fazla şeffaflık ve kuralların nasıl kabul edildiğine dair girdi istediklerini ifade etmişlerdi. Davacılar, test kriterlerinin gizli bir şekilde tasarlandığını ve "banka sermayesi üzerinde kararsız ve açıklanamayan gereklilikler ve kısıtlamalar" ürettiğini savunuyorlar.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.