Fed'in 'kriz' fonlamasına bankalardan rekor talep

Fed bankacılık krizine yönelik çıkardığı programda faizi yükseltirken, bu hamle öncesi bankaların programa rekor talep gösterdiği görüldü.

Oluşturma Tarihi 26 Ocak 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 26 Ocak 2024 12:33

Fed'in kriz programında faizler yükseltilirken, öncesinde bankaların programa yönelik rekor talepte bulunduğu belirtildi.

ABD Merkez Bankası Fed geçen yıl bölgesel bankacılık krizinin ortaya çıkmasıyla devreye alınan acil borç verme programı (Banka Vadeli Fonlama Programı-BTFP) altında bankalara sağlanan kredilerin faizini yükseltme kararı almıştı.

Karar, cazip maliyetleri değerlendirmek isteyen bankaların son haftalarda talebi artırmalarının ardından alınmıştı.

Fed'in açıkladığı veriler, bu faiz oranının artırılması öncesinde rekor kırdığını ortaya koydu. Buna göre talep 24 Ocak'ta sona eren haftada yaklaşık 6,3 milyar dolara yükseldi.

Bu, Kasım ortasından bu yana bu program üzerinden gerçekleşen borçlanmanın 50 milyar dolardan fazla arttığı anlamına geliyor. Fed bu borçlanma faiz oranının kredinin verildiği gün geçerli olan rezerv bakiyelerindeki borçlanma faizinden "düşük olmayacağını" duyurmuştu.

Artış öncesinde önce BTFP borçlanma oranı yüzde 4,88 civarında, rezerv bakiyelerine ödenen faizden yaklaşık 52 baz puan daha düşüktü.

BMO Capital Markets ABD Faiz Stratejisi Başkanı Ian Lyngen, "Fed bu değişikliği yapmakta haklıydı. Para politikası perspektifinden bakıldığında bu uyumsuzluğun devam etmesinin hiçbir anlamı yoktu." dedi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.