Honda tedarikçilerine karbon emisyonu için 2050'ye dek süre verdi

Japon otomotiv devi Honda'dan öncü çevreci adım Tedarikçilerine 0 karbon emisyonu için 2050'ye dek süre verdi.

Oluşturma Tarihi 17 Kasım 2021 00:00

Son Güncelleme Tarihi 17 Kasım 2021 09:35

Japon otomotiv devi Honda, tedarik zinciri için uzun vadeli bir karbon salınımı hedefi koyan ilk şirket olurken, parça tedarikçilerinden de karbon emisyonunu 2050'ye dek sıfıra indirmelerini istedi.
2050 yılına kadar sıfır karbon salınımı hedefine ulaşmayı hedefleyen Japonya'da, dünyaca ünlü otomotiv devi Honda elini taşın altına koydu. Üretim ve satış da dahil olmak üzere kurumsal operasyonlarında 2050 yılına kadar net sıfır emisyonu hedeflediğini daha önce açıklayan Honda, parça tedarikçilerinden de karbon emisyonunu 2050'ye dek sıfıra indirmelerini istedi. Firma böylece tedarik zinciri için uzun vadeli bir karbon salınımı hedefi koyan ilk şirket oldu.
KADEMELİ OLARAK AZALTMALARI İSTENECEK
Honda'nın 2025 mali yılından başlayarak tedarikçilerinden CO2 emisyonlarını 2019 mali yılına kıyasla her yıl yüzde 4 oranında azaltmasını istediği öğrenilirken, tedarikçilerin ise üretim kapasiteleri ve kurumsal büyüklüklerine göre bir hedef belirleyeceği kaydedildi. Daha önce Toyota Motor parça tedarikçilerinden 2021'de sera gazı emisyonlarını bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 3 oranında azaltmalarını istemişti. Nissan Motor ise iş ortaklarını şirket büyüklüğüne bağlı olarak CO2 emisyonlarını 2022'den itibaren azaltmaya davet karar vermişti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.