Microsoft karını yüzde 33 artırdı

Microsoft Corp, yapay zeka teknolojisine yaptığı önemli yatırımların etkisiyle Ekim-Aralık çeyreğinde karının %33 arttığını duyurdu. Şirket, bu artışın büyük ölçüde Microsoft'un yapay zeka yatırımlarının çoğuna odaklandığı bulut bilişim birimindeki büyümeyi yansıttığını söyledi.

Oluşturma Tarihi 31 Ocak 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 31 Ocak 2024 09:29

Microsoft Corp, bu çeyrekte 21,87 milyar dolar ya da seyreltilmiş hisse başına 2,93 dolar net gelir bildirerek Wall Street'in hisse başına 2,79 dolar olan beklentilerini aştı.

Redmond, Washington merkezli yazılım üreticisi, bir önceki yıl 52,75 milyar dolar olan gelirini %18 artırarak 62,02 milyar dolar olarak açıkladı ve beklentileri de aştı.

Insider Intelligence brifingler direktörü Jeremy Goldman, "Microsoft, yapay zeka yarışında kendisini kesin bir şekilde ön sıralara yerleştiriyor" dedi. Goldman, diğer faydalara ek olarak, yapay zeka teknolojisinin Microsoft'un dijital reklamcılıktaki payını artırmaya yardımcı olabileceğini öne sürdü.

Goldman, Microsoft'un dünya çapındaki reklam gelirlerinin bu yıl %12 artarak 14,93 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyor, ancak aynı dönemde Google'ın çok daha büyük olan reklam işini %10 oranında büyütmesinin beklendiğini de belirtiyor.

FactSet Research tarafından yapılan ankete katılan analistler Microsoft'un 61,14 milyar dolar gelir elde etmesini beklerken, Ocak-Mart çeyreği için 60,97 milyar dolar gelir öngörüyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.