THY 2021 yılında 44,8 milyon yolcu taşıdı

Türk Hava Yolları'nın 2019'da 74,3 milyon yolcu sayısı 2021 yılında 44,8 milyona seviyesinde kaldı. Doluluk oranının yüzde yüzde 67,9'a geriledi.

Oluşturma Tarihi 10 Ocak 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 10 Ocak 2022 14:23

Türk Hava Yolları Aralık 2021 dönemine ilişkin trafik sonuçlarını açıkladı. KAP'a yapılan açıklama şöyle:

• Aralık 2019 döneminde 5,5 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2021 yılının aynı döneminde 4,3 milyon olarak gerçekleşmiştir.

• Yolcu doluluk oranı Aralık 2021 döneminde %71,1 olarak gerçekleşmiştir.

• Taşınan Kargo-Posta, Aralık 2019 döneminde 138.446 ton iken, 2021 yılının aynı döneminde %9,4'lük artışla 151.441 tona ulaşmıştır.

2021 DÖNEMİNE İLİŞKİN TRAFİK SONUÇLARI

• Ocak - Aralık 2019 döneminde 74,3 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2021 yılının aynı döneminde 44,8 milyon olarak gerçekleşmiştir.

• Yolcu doluluk oranı 2019 yılının aynı dönemine göre 13,8 puanlık azalma ile %67,9 olarak gerçekleşmiştir.

• Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak – Aralık 2019 döneminde 187,7 milyar iken, 2021 yılının aynı döneminde %31,9 azalarak 127,8 milyar olarak gerçekleşmiştir.

• Taşınan Kargo-Posta, Ocak – Aralık 2019 döneminde 1.544.341 ton iken, 2021 yılının aynı döneminde %21,7'lik artışla 1.879.552 ton olarak gerçekleşmiştir.

• 2021 Aralık ayı sonunda filodaki uçak sayısı 370 olmuştur.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.