İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Mine Şenarslan, 'Kış aylarında nasıl sağlıklı beslenebiliriz?" konusunda önerilerde bulundu.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Kış mevsiminde havaların soğuması ile birlikte beslenme şeklinde değişiklikler olmakta, genellikle yağlı ve şekerli besinlere eğilim artmaktadır.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Kış aylarında kapalı ortamlarda daha fazla vakit geçirilmekte, fiziksel aktivite yoğunluğunda azalmak olmaktadır.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Kış mevsiminde fiziksel aktivitenin az olması, gecelerin uzaması nedeni ile televizyon başında fazla zaman geçirilmesi ve besinlerin atıştırılması gibi nedenlerden dolayı vücut ağırlığında istenmeyen değişiklikler olabilmektedir.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Kış aylarında sağlıklı beslenmeyle alakalı önerilerde bulunan Beslenme ve Diyet Uzmanı Mine Şenarslan, sağlığın korunması ve savunma sisteminin çalışabilmesi için yeterli ve dengeli beslenmenin önemli olduğuna dikkat çekti.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Şenarslan, "Bu nedenle, dört besin grubunda bulunan (süt grubu, et-yumurta -kuru baklagil grubu, sebze-meyve grubu ve ekmek-tahıl grubu) çeşitli besinler en az 3 ana ve 2-3 ara öğünde yeterli miktarda alınmalıdır.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Sebze-meyvelerin vitamin-mineral içeriği, bağışıklık sisteminin savunması ve güçlendirilmesinde önemli yer tutar.

İştah sorunu özellikle kışın daha da artıyor!

Sebze-meyveler, vitamin-minerallerin iyi bir birer kaynağı olmasının yanı sıra, posa ve yüksek su içeriği ile özellikle kış aylarında hareketsizliğe bağlı çıkabilen kabızlık gibi sindirim sistemleri sorunlarının önlenmesine yardımcı olur" dedi.

BİZE ULAŞIN