Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

  • Perşembe 30.05.2013
Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

Sınav öncesi yapılacak nefes alma, dikkat, uyku ve göz egzersizleri ile sınav öncesi heyecanı bir nebze de olsa azaltmak mümkün...

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

Sınav öncesi ve sınav sırasında yaşanan heyecanı yenmek için uzmanlar çeşitli egzersizler yapılmasını öneriyorlar. Nefes alma, uyku ve göz egzersizleri ile heyecanınızı bir nebze de olsun kontrol altına almanız mümkün.

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

NEFES ALMA EGZERSİZİ

İyi bir nefes alma egzersizi, iyi bir nefes almakla baslar. Oturduğumuz koltuk ya da sandalyede arkamıza yaslanarak oturmalıyız. Sağ elimizi göbeğimizin üstüne, sol elimizi göğsümüzün üstüne koymalı ve gerekirse gözlerimizi kapatmalıyız. Zihin, nefes alıp vermeye odaklanmalı, nefesi burnumuzdan alıp ağzımızdan vermeliyiz. Bunun için de hayali olarak ciğerimizi ikiye bölmeli ve ciğerlerimizdeki havayı tamamen boşaltmalıyız. İçimizden "biiir" diyerek ciğerimizin yarısını, sonra "ikiii" diyerek tamamını doldurulmalıyız. Ellerinizin yukarıya doğru hareket ettiğini göreceksiniz.

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

Bu arada dört beş saniye kadar içerde nefes tutulmalıdır. Burnumuzdan aldığımız nefesi bu sefer, ağızdan vermeliyiz. Yine içerdeki nefesi kibar bir şekilde "biiir" diyerek yarısını, "ikiii" diyerek geri kalan kısmını boşaltmalıyız. Ellerinizin aşağıya doğru indiğini göreceksiniz. Yeni bir nefes alma egzersizine başlamadan önce dört beş kez normal nefes alınmalıdır.

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

UYKU EGZERSİZİ

İnsanlar, sıkıntılı olduğu günün gecesinde olduğu gibi örgencilerde sınav kaygısına bağlı olarak sınav gecesinde uykusu kaçabilir. Bu durumda ne yaparsan yap, uyku bir türlü gelmez. İster sağa dön, ister sola, istersen yorganı basına geçir. Uyumak istedikçe uyku kaçar.

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

Uykunun gelmediği bu durumlarda ters niyetlenmek gerekir. Yani sabaha kadar uyumama kararı almak gerekir. Bu egzersiz için yatağa sırtüstü yatarak, eller göbeğin üstüne ve gözler tavanda bir noktaya bakmalı ve gözler açık bir şekilde tavana bakmaya odaklanmalıdır.

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

DİKKAT EGZERSİZİ

Öncelikle dikkati dağıtan nedenler ortadan kaldırılmalıdır. Yüzeysel nefes almaya bağlı olarak nefes alma egzersizi, göz yorgunluklarına karsı da göz egzersizleri yapılarak dikkat dağınıklığının önüne geçilmeli. Sınavda bedenin devamlı olarak aynı şekilde durması vücut ağrıları oluşturabilir.

Sınav heyecanınızı yenmek için egzersiz yapın

Bölüm aralarında diğer adayları rahatsız etmeyecek şekilde vücut hareket ettirilmeli. Bu durumlarda teste on beş-yirmi saniye ara verilmelidir. Kalem sıranın üstüne konarak gözler kapatılmalı ve sakaklara hafifçe masajlar yapılmalıdır.

BİZE ULAŞIN