Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

Oyucu Serhat Teoman ile Buğra Gülsoy'un birlikte yazdıkları, oynadıkları, yönettikleri ve yapımcılığını üstlendikleri filmleri Mahalle vizyona girdi. Fakat onlar kendi popülerliklerine rağmen popüler salonlarda filmlerine yer bulamadı. Serhat Teoman, "Biz seyircimize inanıyoruz, onlar filmimizin olduğu salonlara giderek, orada izleyecekler" diyor

  • 1
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

PAZAR SABAH - SONAT BAHAR

  • 2
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

Beş yıl önce yaptığımız röportajda, "Tiyatrom olsun istiyordum, tiyatrom var. Sektörde kendime bir yer edinmek istiyordum, ufak ufak yer edinmeye başladım. Çok içime sinen bir sinema filmi istiyordum, bir tek o olmadı!" demişti Serhat Teoman.
Beş yıl sonra "Bir tek o olmadı" dediği sinema filmi Mahalle'yi konuşmak için buluştuk. Beş yıl uzun zaman... Bu sırada ara ara temasımız sürdü Teoman'la...

Tüm bu yıllar boyunca, dizilerdeki başarısı, arkadaşları Buğra Gülsoy, Emre Erkan ile kurduğu oluşum GET Yapım'ın işleri derken hep yukarı doğru bir ivmesi oldu Serhat Teoman'ın. Üstelik bunu agresif bir hırsla da yapmıyor. Emin emin ilerliyor. Arkadaşlıklar biriktiyor. Mahalle isimli film de tam böyle bir arkadaşlık enerjisiyle ortaya çıkmış bir iş. Ama sektör onlar kadar naif değil elbette. Sinema piyasasının çarklarının dişlileri keskin. Ne kadar ünlü olursan ol, seyirci seni ne kadar severse sevsin, eğer yapımcı koltuğuna oturduysan işin rengi değişiyor. Mücadele başlıyor. Serhat Teoman filmini ve onu izleyiciyle buluşturmak için yaşadıklarını anlattı:

  • 3
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

- Ünlü, çok sevilen oyuncularsınız, Buğra da, sen de dizilerin aranan jönlerindensiniz. İş bir sinema filminin yapımcısı olmaya gelince jönlük işe yaradı mı?

- Asla! Tek başına film yapmak ve onu seyirciye ulaştırmak çok zor. Çok! Filmi çekmek ayrı zor, kurgusunu yapıp finalini yapmak ayrı dert. Ama bunların ötesinde filmi bitirip eline aldıktan sonra seyirciye ulaştırmak kabus. Çünkü büyük şirketler var, onların filmlerini alıp, dağıtan dağıtımcılar var ve o dağıtımcılardan film alan sinema salonları, gruplar var. Orada bir çark var ve birbirlerini tanıyorlar. Sen dışardan gelip, "Ben de bu filmi yaptım" dediğinde işin çok zor. Onun için x film bin 300 kopya girerken, bizim film 100 kopyayı bulamıyor.

  • 4
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

- Aaa üzücü olmalı. Çünkü çok iyi bir film. Çok emek harcanmış...

- Üzücü tabii. Bu noktada pes etmek ya da ikinci filmde daha çok savaşmak ve yer edinmek var. Biz ikinci seçeneği tercih ettik. Bu filmde az kopya ile girebiliyoruz ama seyirci gerçekten bu filmi görmek istiyorsa, belki çok yakınındaki salonda izleyemeyecek. Her şehre gitmeye de çalışıyoruz ama çok güçlü bir şekilde giremiyoruz. Bizim gibi biraz çaba sarf etmesi gerekecek izleyicilerin.

  • 5
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

- Bu filmi çekerken para kazanmak en son düşündüğünüz şey anladığım kadarıyla...

- Tabii... Zaten bu film bizim keyfimiz. Kimi para kazanır, en büyük hayali bir ev almaktır, kimi de en büyük başka bir hayalini gerçeğe dönüştürür. Bizim hayalimiz bu filmi yapmaktı.

  • 6
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

- Gişe kaygısı yok mu yani?

- Gişe dediğin şey insanların seni izlemesi. Bu filmi insanlar izlesin, bir şey anlatalım diye yaptım. Elbette kaygım var. Tabii ki izlensin istiyoruz ama milyon izlenmeyeceğini biliyoruz. Türkiye'de milyon izlenen filmleri biliyoruz. Komedi anlayışının ne noktada olduğunu da biliyoruz. Bunları da yanlış ve asla sevmediğimiz şeyler olarak nitelemiyorum. Daha çok tip komiği işler var komedide. Bizim filmimizde durum komedisi var. Bizim için komedi, tip komiğinden ibaret değil. Üç ciddi insanın düştüğü durum çok komik olabilir ve buna dışardan baktığında çok eğlenebilirsin.

  • 7
  • 14
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim
Serhat Teoman: Jön olmanın faydasını görmedim

- Tip komedisindeki tipler gerçeklikten çok uzak ama... Zekamızla mı dalga geçiliyor acaba?

- Tek taraflı değil durum. Yapımcı yapıyor, seyirci de seviyor. Burada problem yok. Şahan'ı 7 milyon kişi değil, 100 bin kişi izlesin, diğer filmler 7 milyon izlensin denemez. Şahan da 7 milyon izlensin, diğerleri de milyon sınırına gelebilsin. Tüm iyi filmler izlendiğinde başarı, gerçek başarı oluyor. Komedi filmleri popüler olunca dere oraya akıyor, dramlar rafa... Dram popüler oluyor, komediler rafa... Çeşitlilik şansı tanınmıyor. Geçmişte Ağır Roman'lar, Eşkıya'lar, Mustafa Hakkında Herşey'ler izledik biz. Hepsi iyiydi.

BİZE ULAŞIN