Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Stresinizi doğru besinleri yiyerek azaltabilirsiniz. Sağlıklı beslenirken stresten de nasıl korunabilirsiniz.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Avokado

Yüksek kan basıncı azaltmak için en iyi yollarından biri yeterli potasyum almaktır. Yarım avakado ya da bir orta boy muzda da fazlasıyla potasyum vardır.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Badem

Badem içerdiği E ve B vitaminleriyle stres nöbetleri sırasında rahatlamanızı sağlarken bağışıklık sisteminizi de destekleyen iyi bir stres azaltıcı olabilir.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Ham Sebzeler

Çıtır çiğ sebzeler tamamen mekanik bir şekilde stresi hafifletmeye yardımcı olabilir. Kereviz veya havuç çene kaslarınızı çalıştırırken gerginliğinizi de azaltabilir.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Antep fıstığı

Antep fıstığı, yanı sıra diğer fındık ve tohumlar, sağlıklı yağlar için iyi kaynaklardır. Her gün bir avuç antep fıstığı, ceviz, badem gibi sağlıklı kuruyemişlerin tüketimi diyabet riskini azaltır, kolesterolü düşürmeye yardımcı olur ve stresin etkilerini azaltır.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Ispanak

Magnezyum deposu olan ıspanak stresin baş ağrısı, yorgunluk gibi etkilerini azaltır.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Portakal

C vitamini içeriği yüksek olan portakal bağışıklık sisteminizi güçlendirirken; stres hormonlarının seviyesini de frenleyebilir. Yapılan araştırmalara göre stresli bir görev öncesi C vitamini alan bireylerde yüksek kan basıncı, kan basıncı ve kortizol (stres hormonu) düzeylerinin daha hızlı normale döndüğü görülmüştür.

Bu besinler yedikçe stresi azaltıyor!

Yağlı Balık

Stresinizi kontrol altında tutmak için yağlı balıklarla arkadaş olun. Somon ve ton balığı gibi balıklarda bulunan Omega-3 yağ asitleri, stres hormonları artışını önlerken; kalp hastalığı, depresyon gibi duygudurum bozukluklarına karşı da korunmanıza yardımcı olabilir. Kendinizi iyi hissetmek istiyorsanız haftada en az iki kez yağlı balık tüketin.

BİZE ULAŞIN