Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Ekmek, makarna, pirinç! Kilo vermeye çalışıyorsanız muhtemelen bu üçlüyü en büyük düşmanınız olarak görüyorsunuz. Fakat gerçek şu ki, vücudunuzun enerji için karbonhidrata ihtiyacı var.

Peki hangi karbonhidratlara?

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Beyaz ekmek, beyaz makarna, şeker ya da kek gibi işlenmiş karbonhidratlar vücudunuz tarafından çabuk tüketilir. Bu yüzden size bir süreliğine enerji sağlasa da kısa süre sonra tekrar acıkır ve yorgun hissedersiniz.

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Fakat bütün karbonhidratları aynı kefeye koymamalısınız. Bazı sebzeler veya çok tahıllı ürünler, yani kompleks karbonhidratlar kan şekerinize aynı zararı vermez, aksine vücudunuz tarafından yavaş yavaş kullanılır. Böylelikle daha uzun süre kendinizi tok ve zinde hissetmenizi sağlarlar.

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Karbonhidrat yiyerek de kilo verebilirsiniz


Karbonhidratların yüksek kalorili olduğu bir gerçek. Bu nedenle porsiyonlarınızı küçültmelisiniz.

Tenis topu büyüklüğünü geçmeyen miktarda karbonhidratlı yiyecekleri rahatlıkla yiyebilirsiniz. Eğer yediğinizden çok yakıyorsanız, karbonhidratlar kilo vermenize engel değil!

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Diğer karbonhidratlı yiyecekler

Aslında sebze ve meyveler de karbonhidrat içerir. Özellikle patates, mısır, bezelye, karbonhidrat açısından zengindir.

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Diyet sürecinizde mantar, ıspanak, brokoli, domates, havuç gibi yeşil yapraklı ve nişastasız sebzeleri tercih etmelisiniz.

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Buna karşın meyvedeki karbonhidrat doğal şekerdir, dolayısıyla istediğiniz meyveyi tüketebilirsiniz. Meyvedeki doğal şeker, rafine şekere düşkünlüğünüzü azaltmanıza yardımcı olur.

Karbonhidratla ilgili bilmedikleriniz

Kahverengi demek tam tahıllı demek değildir

Genellikle tam tahıllı yiyecekler kahverengi olur ama bu bütün kahverengi yiyeceklerin tam tahıllı olduğu anlamına gelmez.

BİZE ULAŞIN