Sahurda tok tutan yiyecekler

Sahurda tok tutan yiyecekler

Onbir ayın sultanı Ramazan'da uzun süren açlık nedeniyle sahurda beslenmeye dikkat etmek gerekiyor. Açlıkla ve susuzlukla baş edebilmek için sahurda tok tutan yiyeceklere yönelmelisiniz. Haberimizde uzak durmanız gereken yiyecekleri de bulabilirsiniz. Yumurta, tarçın, çörek otu, meyveler, süt gibi besinler sahurda tok tutan yiyecekler...

Sahurda tok tutan yiyecekler

EKMEK

Sahur sofranızdan ekmeği eksik etmeyin.

Sahurda tok tutan yiyecekler

Sahurda yiyeceğiniz iki dilim tahıllı veya çavdar ekmeği ihtiyacınız olan karbonhidrata birebir çözümdür.

Sahurda tok tutan yiyecekler

MADEN SUYU

Eğer tansiyon probleminiz yoksa terleme ile vücuttan kaybedilen elektrolitleri yerine koymak için 1 şişe doğal maden suyu için. Her sahurda en az 3 bardak su içmeyi ihmal etmeyin.

Sahurda tok tutan yiyecekler

YEŞİL ÇAY

Yeşil çay, çay yaprakları hasat edildikten sonra hemen kurutulan yapraklardan meydana gelir. Eski tıbbi yazıtlarda çayın uyarıcı özelikte olduğu, yorgunluğu giderme ve beyin fonksiyonları üzerinde olumlu etkilere sahip olduğu yazılmıştır.

Sahurda tok tutan yiyecekler

Yeşil çayla ilgili yapılan çalışmaların pek çok çalışmada yeşil çay tüketiminin içerdiği kateşin sebebiyle kilo kontrolünde ve vücut yağını azaltmada önemli olduğu görülmüştür. Yeşil çay tüketimi kalbin endotel fonksiyonun yükseltilmesinde de etkilidir. Herhangi bir sağlık probleminiz yok ise ramazanda günde 2–3 fincan yeşil çay içerek kalbinizi ve bedeninizi mutlu edebilirsiniz.

Sahurda tok tutan yiyecekler

YUMURTA

Sahurda yumurta tok tutar. Neden mi? Bilinen iki çeşit örnek proteinden birinin anne sütü diğerinin yumurta olduğunu biliyor muydunuz? Anne sütünden sonra en kaliteli protein olması, uzun süreli doygunluk hissi sağlaması ramazan ayında sahur sofralarında yumurtanın bulunmasını gerekli kılıyor.

Sahurda tok tutan yiyecekler

Kahvaltıda yumurta tüketilen günlerde gün içerisindeki iştah seviyesi daha düşük seyreder. Yapılan çalışmalarda da kahvaltıda yumurta yiyen bireylerin o günkü kalori alımları daha düşük olduğu gösterilmiştir. Yumurta kan şekeri kontrolü de sağlayarak yemek yeme isteğini düşürüyor.

BİZE ULAŞIN