Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Hayalinizdeki o elbiseye girebilmek için gönül rahatlığıyla yediğiniz, daha da önemlisi sağlığınız için olmazsa olmaz diye nitelendirdiğiniz salata sandığınız kadar masum olmayabilir!

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Salata, bir hamburgere göre her zaman daha az kalorili OLMAYABİLİR!

Salatanın üzerine eklenen soslar oldukça yüksek kalorili olabilir. Üstelik zeytinyağı da sağlıklı olduğu gerekçesiyle salatalarda bolca tüketilir. Fakat zeytinyağının yüksek kalori değerlerine sahip olması çoğu zaman atlanan bir gerçektir. Bu yüzden sıradan bir hamburgere göre yoğun soslu ve zeytinyağlı bir salatanın kalorisi daha fazla olabilir.

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Ancak diyette kontrollü olarak salata yemek çok yararlı olabilir. Çünkü salata için kullanılan sebze ve yeşillikler lif yönünden zengindir. Bu besinler mide ve bağırsakları fazladan çalıştırarak kalori yakımını hızlandırır.

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Düşük kalorili sebzeler her zaman daha iyi DEĞİLDİR!

Salatanızı analiz edeceğiniz zaman içindeki besleyici öğelere ve enerji sağlayan kalori değerlerine dikkat edin. Örneğin kerevizi az kalorili olduğu için tercih ediyor olabilirsiniz, ama bu sebzenin size kazandırdığı enerji de düşüktür.

Kereviz gibi açık renkli sebzeler diğer sebzelere göre daha az lif, vitamin ve mineral içerirler. Bu nedenle bol sebzeli salata tercih edeceğiniz zaman kırmızıbiber, brokoli, havuç, bezelye ve patlıcana ağırlık verin.

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Yapraklı sebzelerin hepsinin besleyici değerleri aynı DEĞİLDİR!

Yapraklı sebzelerin renkleri açıldıkça besleyici öğeleri de bir o kadar azalır. Açık renkli bir atom salata düşük derecede A, C vitaminleri, demir ve lif değerlerine sahiptir. Koyu yeşil renkteki ıspanak yapraklarında ise yüksek derecede magnezyum, demir ve kalsiyum vardır. Ispanağın antioksidan değerleri de yüksektir.

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Salatanızın üstüne eklediğiniz kızarmış tavuk ya da et kalori değerini artırmaz: Eğer salatanız bir ana yemeğe eşlik etmiyorsa, doyurucu olması için üzerine tavuk ya da et ekleyebilirsiniz. Ama dikkat!

İşte bu noktada salatanız masumiyetini kaybediyor ve bir kalori deposu haline gelebiliyor. Bu nedenle eğer salatanıza protein değeri kazandırmak istiyorsanız, haşlanmış ya da yağsız tavada pişirilmiş et ya da tavuğu tercih etmelisiniz.

Salata hakkında bildiklerinizi unutun!

Organik yeşillikler her zaman için çok daha sağlıklıdır. Araştırmalar; organik besinlerin besleyici öğelerinin kimyasallardan uzak olarak yetiştirilen sebze ve meyvelere göre çok da üstün olmadığını gösteriyor. Bu nedenle sadece organik sebze yemeniz gerektiğini düşünmeyin.

BİZE ULAŞIN