Yine Facebook yine skandal!

Sosyal medya devi Facebook'un ismi son dönemlerde kişisel verilerin kötü amaçlı kullanılması ve soruşturmalarla anılıyor. Avrupa Parlamentosu Başkanı Antonio Tajani bu konuda yaptığı açıklamada iddiaların soruşturulacağını ve sorumluluğu bulunan dijital platformlardan hesap sorulacağını belirtmişti. ABD Federal Ticaret Komisyonu'nun da soruşturma başlattığı iddia edildi. Ancak Facebook sadece bu olayla değil, başka olaylarla da gündeme gelmişti.

  • 1
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Yaklaşık 50 milyon Facebook kullanıcısının 1 milyon dolara satın alınarak siyasi oylamalarda reklam amaçlı kullanılmasından sonra tüm gözler Facebook'a çevrildi.

  • 2
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Teknoloji blogu TechCrunch'ın paylaştığı listeye göre Facebook'un yaptığı hatalar bununla sınırlı değil.

İşte Facebook'un daha önce yaptığı hatalar...

  • 3
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

İlk hatası Beacon oldu

Facebook'un kullanıcı veriyle yaptığı ilk yanlış 'Beacon' adındaki servis oldu.

Facebook, bu servis için 44 e-ticaret şirketiyle anlaştı.E-ticaret sitelerine Facebook ile bağlanan kullanıcıların bu sitelerde inceledikleri ürünler olduğunda, Facebook profillerinde paylaşımlar yapıldı.

  • 4
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Bu özelliğin kullanıcıların izni olmadan hayata geçirilmesi üzerine Facebook aboneleri şikayetçi oldu.

Açılan davalar sonrasında Mark Zuckerberg özür dileyerek Beacon servisini kapattı.

  • 5
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Yalan ve sahte içeriği arttırdı

Facebook, şu anda sahte haberciliğe karşı mücadele veren bir sosyal ağ olarak biliniyor.

Ancak sahte haberiliğin başlamasına sebep olan hamle yaptığı da bir gerçek. Facebook, şu anda kullanıcıların paylaşımlarına, yaptıkları yorumlara, beğendikleri paylaşımlara ve izlediklerine göre bir sıralama yapıyor.

  • 6
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Yani etkileşimlere göre... Zira etkileşim yaratan her içerik kaliteli olmuyor. Oluşturulan sahte ve yalan gibi içerikler de dikkat çekiyor.

Dolayısıyla kullanıcıların Facebook haber akışında daha fazla öne çıkıyor.

Bu da Facebook reklamverenlerini rahatsız etmeye başladı.

  • 7
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Reklamverenler arasında eşitsizlik

Facebook'un son dönemlerde dikkat çeken diğer hatası ise reklamların etkileşime göre fiyatlandırılması politikasını devreye alması. Reklamverenlerin kullanıcıları rahatsız etmeyen içerikler üretmesini teşvik etmek için geliştirdi.

Daha çok etkileşim alan reklamların görüntüleme ve tıklama fiyatları düşürülmeye başlandı. Ancak işler istenildiği gibi gitmedi. Özellikle seçim kampanyalarında siyasi partilerin işine yarayan bir tablo ortaya çıktı.

  • 8
  • 31
Yine Facebook yine skandal!
Yine Facebook yine skandal!

Siyasi partilerin verdikleri reklamlar destekleyenleri tarafından tıklandı ve paylaşıldı.Yani etkileşimleri daha fazla oldu.

Bu da verilen reklam ücretlerinin düşmesini sağlayarak reklamverenler arasında eşitsiz bir durum oluşturdu.

BİZE ULAŞIN