Osmanlı`nın son mirası

  • 1
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

Alman sanatçı Ursula Schulz-Dornburg, Hicaz demiryolunun terk edilmiş istasyonlarını fotoğrafladı.

  • 2
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

II. Abdülhamit döneminde inşa edilen demiryolu, Şam ve Mekke arasında ulaşımın sağlanması hedeflendi ancak Medine'de son buldu.

  • 3
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

Şam-Medine hattı 1908-1920 yılları arasında aktif olarak çalıştı.

  • 4
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

1960'lı yıllarda hattın tekrardan açılması yönündeki girişim 6 Gün Savaşları dolayısıyla başarısız oldu.

  • 5
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

Sultan II. Abdülhamit'in en büyük projesi olan Hicaz Demiryolu ile Medine'ye ilk sefer 1908 yılının 27 ağustos gününde yapıldı.

  • 6
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

Hicaz Demiryolu'nun inşaatına Ekim 1903'te başlandı.

  • 7
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

Demiryolunun teknik işlerinin başında Alman mühendis Meissner bulunuyordu fakat Alman mühendislerin yer almasına rağmen mühendislerin çok önemli bir kısmı Osmanlı milletlerindendi.

  • 8
  • 20
Osmanlı`nın son mirası
Osmanlı`nın son mirası

Hicaz Demiryolu inşaatında 2 bin 666 kâgir köprü ve menfez, yedi demir köprü, dokuz tünel, 96 istasyon, yedi gölet, 37 su deposu, iki hastane ve üç atölye yapıldı.

BİZE ULAŞIN