Kartal-Kadıköy 29 dakika

Kadir Topbaş, Kadıköy-Kartal Metro hattı inşaatı Soğanlık Hastane İstasyonu birleşmesini yaptı.

Kadir Topbaş, böylece 13 ve 14 istasyonlarını birbirine bağlamış olacaklarını belirterek ''İstanbul'a hayırlı olsun. Bir tarihe tanıklık ediyoruz ve iz düşüyoruz. Ulaşım konusunda hiç durmadan asla taviz vermeden çalışmalarımıza devam ediyoruz. İstanbullular müsterih olsunlar. Bunlar sisteme dahil oldukça İstanbul'da ulaşım çok daha kolay hale gelecek'' dedi.

Bu hattın Kadıköy-Kartal hattında saatte tek bir istikamette 70 bin yolcu taşıyacağını, hattın yolcu kapasitesinin 1 milyon olduğunu kaydeden Topbaş, ''Toplamda 22 kilometreden biraz fazla olan bu hattın çalışmalarının büyük bir bölümü bitirildi. Bu yılın sonuna kadar kazı işlemleri tamamlanacak. Toplam 16 istasyon. Şu anda 13 istasyonda çalışmalar devam etmekte'' diye konuştu.

İstanbul'un ulaşımını çözme konusunda bu sistemde günde 2 bin 450 kişinin çalıştığını ve günlük 150 metreye varan kazılar yapıldığını belirten Topbaş, şunları kaydetti:

''Bu hattın bize toplam maliyeti 1 milyar 340 milyon dolar. Bu hat Kadıköy'den Kartala... Daha sonra Kaynarca'ya uzatacağız. Çünkü Kaynarca'dan Sabiha Gökçen-Sultanbeyli-Çekmeköy istikametine giden hatla birleşmesi gerekiyor. Bu hat bize İstanbul'da çok farklı ulaşım imkanı sağlıyor. Buradan metroya binecek bir kişi, Ayrılıkçeşme'den diğer hatta aktarımı var oradan karşıya geçtikten sonra Metrobüsler de dahil olmak suretiyle Taksim istikametine, Sarıyer'e kadar Kartal'dan 79 noktaya gidebilecek. Bu sistemleri kullanmak suretiyle Kartal'dan Taksim'e gitmek isteyen 57 dakikada gidebilecek. Yenikapı'ya gitmek istiyorsa 47 dakikaya, veya otogara gitmek istiyorsa 63 dakikada oraya ulaşabilecek.
Şuanda Kartal-Kadıköy 1 saat 15 dakika, bazen 2-2,5 saati bulan bir erişim zamanı gerekirken bu hatla 29 dakikaya Kadıköy'e gelinebilecek. Ayrıca bu hat üzerinden Ayrılıkçeşme'den Üsküdar istikametine erişim var. Marmaray'a entegre olabiliyor. Diğer taraftan Kozyatağı'ndan bir başka metro istasyonu Ataşehir istikametinden Ümraniye'ye kadar gidebilecek olan diğer hatla entegre olacak. ve Uzunçayır'da Metrobüs'e entegre oluyor.''

HEDEF 2011'DE SİSTEMLİ YOLCU TAŞIMAK
Ekonomik krize rağmen çalışmanın kredisi bulunduğu için hummalı bir çalışmanın devam ettiğini vurgulayan Topbaş, 1 milyar 340 milyon dolar tutarındaki bu yatırımla ciddi bir yoğunluk ve yolcu talebi olan bu hatta konforlu ve hızlı yolculuk edilebilecek bir sistemi hayata geçirdiklerini dile getirdi.

Topbaş, ''Burada hedefimiz 2010 gibi burada deneme sürüşlerini başlatmak. 2011 yılı başı gibi de sistemli yolcu taşımak'' dedi.

Kartal-Kaynarca hattı ile birlikte iki taraflı toplamda 58 kilometre tünel kazısı yaptıklarını belirten Topbaş, 4 TBM makinesi ile çalışarak zamanı çok iyi kullanmaya çalıştıklarını ifade etti. Topbaş, İstanbul metro ulaşımında şuanda vagon aralıklarının 70 saniyeye kadar indiğini, bunun 3 hat daha yapmış olmakla aynı şey demek olduğunu belirtti.

Ekonomik kriz sebebiyle öncelikli olan şeyleri asla bırakmadıklarını anlatan Topbaş, ''Bizim İstanbul'da devam eden raylı sistem yatırımlarımızın toplamı 3 buçuk milyar dolar'' diye konuştu.

Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü hattının ihale aşamasına geldiğini söyleyen Topbaş, bir taraftan Olimpiyat stadı, bir taraftan İkitelli ve Darüşşafaka hattı ile çalışmalarına devam ettiklerini söyledi.
BİZE ULAŞIN