Hersh'ün iddialarına belgeli yalanlama

ABD'li gazeteci Seymour Hersh'ün, Suriye'de geçen yıl 21 Ağustos'ta düzenlenen kimyasal saldırının arkasında Türkiye'nin olduğu iddiası, İngiliz Guardian gazetesince yalanlandı. Gazetenin internet sitesinde Eliot Higgins ve Dan Kaszeta imzasıyla yayımlanan "Türkiye'nin Suriye'deki kimyasal saldırıya bulaşmadığı net" başlıklı yazıda, "Roketlerin Suriye (Esad) hükümetince ve hükümetin kontrolündeki toprakların menzilinde kullanıldığını görüyoruz" denildi. Hersh'ün makalesinde birçok eksiklik olduğunu belirten gazeteciler, BM raporuna göre sarin gazıyla gerçekleştirilen saldırıda, Sovyet döneminden kalma bir roket kullanıldığını vurguladı.
BİZE ULAŞIN