Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz'ın da katıldığı, Bereket Enerji Grubu'na ait ADM-GDZ Çağrı Merkezi'nin açılışında konuştu.
Açılışın çok büyük bir resmin başlangıcı olduğunu dile getiren Albayrak, 2016 yılı Mayıs ayında elektrik dağıtım sektörüyle ilgili yıllık yapılan toplantıda bazı önemli kararlar aldıklarını ve bu kararlarla daha kaliteli hizmet verilmesi noktasında önemli bir süreci başlattıklarını anlattı.
Geçtiğimiz 14 yıl içinde Türkiye'de AK Parti iktidarında enerji sektöründe çok büyük bir başarı hikayesi ortaya koyduk. Büyük yatırımlar ortaya koyduk, önemli adımlar içerisindeyiz.
"ÖNEMLİ ADIMLAR İÇERİSİNDEYİZ"
Albayrak, elektrik dağıtım sektörünün yaklaşık 7 yıl önce özelleştirildiğini hatırlatarak, şöyle devam etti:
"Türkiye haritası 21 dağıtım bölgesine ayrıldı ve tamamının özel sektöre devredilmesiyle birlikte esas hedefi müşteriye layık olduğu düzeyde bir hizmet verme noktasında önemli bir süreç başladı. 2013 sonrasında ekonomik dalgalanma ve artan maliyetlerle yaşanan sıkıntılar sonrasında biz 2016 yılı itibarıyla yeni bir dönemi açalım istedik. Memnuniyet noktasında hem halkımızın hem de yatırımcının memnuniyetini sağlamak durumundayız. Geçtiğimiz 14 yıl içinde Türkiye'de AK Parti iktidarında enerji sektöründe çok büyük bir başarı hikayesi ortaya koyduk. Büyük yatırımlar ortaya koyduk, önemli adımlar içerisindeyiz.
"Önümüzde uzun bir yol var ve bu bize yetmiyor"
"2 BİNDEN FAZLA İSTİHDAM SAĞLANACAK"
Yıl sonuna açılışlarının tamamlanacağı 9 çağrı merkezinde 2 binden fazla istihdam sağlanacağını ifade eden Albayrak, bunun bir diğer ayağının da teknik personel ihtiyacıyla ilgili olduğunu söyledi. Bakan Albayrak, gelecek yıla kadar istihdam oluşturulacak teknik personel ile elektrikteki sıkıntı ve arızalara daha hızlı müdahale edecek yeni bir yapılanma ortaya çıkacağını belirtti.
"ENERJİDE ŞERİT SAYISINI ARTIRMALIYIZ"
Sektördeki durumu her geçen gün araba sayısının arttığı iki şeritli bir yola benzeten Albayrak, şunları kaydetti: Sadece yolu asfaltlamak değil, şerit sayısını da artırmamız gereken bir süreç bu. Bununla ilgili bir yatırım sürecini başlattık. Bunun ayaklarından birisi olan halkımızın şikayetlerini dile getireceği çağrı merkezi görevlisi başına düşen abone sayısını uluslararası standartlara çekmek için çok yoğun bir dönemi başlattık. 21 dağıtım bölgesi içinde sistematik ve kurumsal yapısı itibarıyla Avrupa mükemmellik kalite ödülünü alabilecek düzeyde bu dönüşümün gerçekleştirilmesini istiyoruz.
"Yeni bir sürece giriyoruz"15 TEMMUZ MİLAT
Bakan Albayrak, 2023, 2070 hedeflerinden bahsetmek için vizyonun uzun soluklu çizilmesi gerektiğine dikkati çeken Albayrak, "Buradan hareketle ülkemizin başkumandanı, lideri Cumhurbaşkanı'mızın ortaya koyduğu vizyondan hareketle 15 Temmuz'dan daha çok çalışmak zorunda olduğumuzun farkındayız. Türkiye, 15 Temmuz'da çok büyük bir milat yaşadı. 15 Temmuz, kelimelerin tükendiği, 79 milyon insanın canını hiçe sayma pahasına demokrasiye ve milletine bütün dünyaya haykırdığı bir tarih olarak kayıtlara geçti." dedi.
Sizleri tebrik ediyoruz, bir dünya rekoru kırdınız. 79 milyon insanınızla Türkiye olarak bizim 2002'de darbeyi terse çevirme rekorunu geçerek 10 saatte tüm süreci alaşağı ederek bizim rekorumuzu kırdınız
TÜRKİYE REKOR KIRDI
15 Temmuz darbe girişimine karşı uluslararası camiadan gelen tepkilerle ilgili bir anektodu da paylaşan Albayrak, bakanlıkta Venezuela'dan gelen heyetteki görevli Dışişleri Bakanı'nın "Sizleri tebrik ediyoruz, bir dünya rekoru kırdınız. 79 milyon insanınızla Türkiye olarak bizim 2002'de darbeyi terse çevirme rekorunu geçerek 10 saatte tüm süreci alaşağı ederek bizim rekorumuzu kırdınız" diye kendilerini tebrik ettiğini anlattı.
"Türkiye 15 Temmuz'da çok büyük bir milat yaşadı""VIZ GELİR TIRIS GİDER'
Albayrak, 15 Temmuz'dan sonra Türkiye'nin büyük bir takdirle izlendiğini ve bu durumun da daha büyük bir sorumluluk ve vebal oluşturduğunu belirterek, şunları söyledi:
Mücadele bitmeyecek, çalışma bitmeyecek. Tüm bu kazanımlarımızı daha iyiye taşıma noktasında daha fazla çalışma azmimiz bitmeyecek. Algı operasyonlarına felaket tellallığına bakmayın, biz işimize bakacağız, sonuna kadar mücadelemizde uyanık ve teyakkuzda olacağız, Türkiye'nin rolünü her zamankinden daha büyük bir sorumlulukla taşıyacağız. Biri not indirmiş, öbürü açıklama yapmış vız gelir tırıs gider.
Siyasi istikrar belki de bölgede ve dünyada son 14 yıldır bu kadar siyasi istikrarlı bir dönem yaşanmadı. Bunun anlamı algı operasyonuna dayalı kim ne yaparsa yapsın ülke olarak büyümeye devam edeceğiz. Kimse kimseyi kandıramaz.
"DÜNYADA 14 YILDIR BÖYLE BİR İSTİKRAR YOK"
Ekonomide 3 temel dinamik vardır. Para ve maliye politikaları ve siyasi istikrar. Bu üçünün kesiştiği iklim sağlamdır veya değildir. Türkiye, para politikalarında güçlü devam ediyor, mali disiplinden taviz vermiyor. Bugün Avrupa'nın borç stoku yüzde 80-90'larda, bizde bütçe açığı yüzde 1, Avrupa'da ise bunun üzerinde. Bu disipline devam edeceğiz. İhracat, üretim istihdam, 2008'deki en büyük krizin yaşanması sonrasında milyonlarda istihdam üretilmiş ülkemizde, biz büyümeye devam edeceğiz. Siyasi istikrar belki de bölgede ve dünyada son 14 yıldır bu kadar siyasi istikrarlı bir dönem yaşanmadı. Bunun anlamı algı operasyonuna dayalı kim ne yaparsa yapsın ülke olarak büyümeye devam edeceğiz. Kimse kimseyi kandıramaz.
"Birileri not indirmişi kaldırmış umurumuzda olmayacak"
"TÜRKİYE AYNI ANDA BİRÇOK TERÖR ÖRGÜTÜYLE MÜCADELE EDİYOR"
Bölgede yaşananlardan Türkiye'nin kendini soyutlayamayacağını ifade eden Bakan Albayrak, aynı anda birçok terör örgütüyle mücadele edildiğini ve bu duruşu milli birlik ve beraberlik içinde gösteren bir millet ve devletin daha olmadığını vurguladı.
20 SANİYEDE ÇAĞRI KARŞILANACAK
Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için genişletilmiş bir kapasite ile devreye giren ADM-GDZ Çağrı Merkezi yeni dönemde açılacak 9 çağrı merkezinin ilki oldu.
400 KİŞİ GÖREV YAPACAK
Aydın, Denizli, Muğla, İzmir ve Manisa'ya hizmet vermek üzere kurulan merkezde 400 kişi görev yapacak. Bu rakamın 300'ünü kadın, 100'ünü ise erkekler oluşturuyor.
Grup, genişletilmiş kapasitesi sayesinde bölgede hizmet alan tüketicilerin çağrılarını 20 saniyede karşılayabilmeyi hedefliyor. Söz konusu çağrı merkezine günlük gelen çağrı sayısı yaklaşık 10 bin, aynı anda cevaplanabilen çağrı sayısı ise 308 olarak hesaplanıyor.
2 BİN 28 KİŞİ ÇALIŞACAK
Bu çağrı merkezlerinde 2 bin 28 kişi çalışacak, ayrıca dağıtım şirketleri sahada da hizmet kalitesini artırmak için yaklaşık 5 bin kişilik istihdam yaratacak. İkinci açılışın Enerjisa'ya ait çağrı merkezi için gelecek hafta Adana'da gerçekleştirilmesi planlanıyor.