Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt'un fikir babalığı yaptığı Nisan'da Adana'da - Portakal Çiçeği Karnavalı, ikinci kez başladı. Organizasyonda bu yıl 70'in üzerinde kurum, dernek, kulüp, okul, sivil toplum örgütü ve sanatçı etkinlik düzenleyecek. Türkiye'nin dört bir yanından ünlü sanatçılar, gazeteciler ve işadamlarının da destek verdiği, ana sponsoru olmayan ve 'imece' usulüyle 11-12-13 Nisan tarihleri arasında gerçekleşecek karnavala 200 bin kişinin katılması bekleniyor. Karnaval öncesi düzenlenen toplantıda Adana Valisi Hüseyin Avni Coş, Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, Seyhan Belediye Başkanı Zeydan Karalar, Çukurova Belediye Başkanı Soner Çetin, Yüreğir Belediye Başkanı Mahmut Çelikcan, Sarıçam Belediye Başkanı Bilal Uludağ ve Ali Haydar Bozkurt ile Karnaval Komitesi Başkanı İlhami Günsel el ele 'dayanışma' mesajı verdi. Toplantıda konuşan Vali Hüseyin Avni Coş, karnavalın temel kavramlarının sevgi, barış ve dostluk olduğunu belirtti. Coş, "Sevgi, barış ve dostluk, bu coğrafyanın binlerce yıldır aşina olduğu, bu topraklarla uyum sağlayan, iklimiyle de ortamıyla da özdeşleşmiş kavramlardır" dedi.
REKLAM DEĞERİ 8 MİLYON DOLAR
Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü de karnavalla dar kalıplı görüşlerin ortadan kalkacağına inandığını söyledi. Sözlü, "Tek başına siyasi düşündüğünüz zaman kavramlar daralacaktır. Siyasi kalıpların dışına çıkarak Adana için, Adanalı için bir araya gelmek, Adana'nın ruhuna yaraşır" diye konuştu. Ali Haydar Bozkurt da karnavalın başrolünün Adanalılarda olduğunu belirterek, hiçbir kurumun öncülüğünde yapılmadığını, tamamen Adanalıların dayanışmasıyla gerçekleştiğini vurguladı. Bozkurt, geçen yıl karnavalın basın yoluyla dünyada 100 milyon kişiye ulaştığını, bunun reklam değerinin 8 milyon dolar olduğunu belirtti.