Türkiye-İran İş Konseyi Başkanı Bilgin Aygül, İran'ın cazip ama zor bir pazar olduğunu belirterek, Türkiye'nin özellikle sanayi ürünleri ihracatını artırması durumunda 2-3 yıl içerisinde iki ülke arasındaki dış ticaret hacminin 30 milyar dolara ulaşabileceğini ifade etti. Aygül, "Adana da tekstil, mobilya, ayakkabı, makina ve tarım ürünlerini öne çıkararak İran pazarına mutlaka girmelidir" diye konuştu.
YENİ TİCARET OLANAKLARI
İhracat potansiyelinin değerlendirilmesini temel hedefleri arasına alan olarak Adana Ticaret Odası, üyelerine farklı dış pazarları tanıtmak ve bu pazarlarda yeni ticaret olanakları yaratmak için belirli aralıklarla düzenlediği ülke tanıtım toplantılarına bu kez İran'ı ekledi. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-İran İş Konseyi işbirliği ile ATO Meclis salonunda gerçekleştirilen toplantıya yoğun ilgi gösterildi.
30 MİLYAR DOLAR
ATO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Şahbaz, her geçen gün artan rekabet şartları altında ülkeler arası ikili işbirliklerinin daha da önem kazandığını söyledi. DEİK Türk-İran İş Konseyi Yürütme Kurulu Üyesi Osman Aksoy da, Türkiye ile İran arasındaki dış ticaret hacminin 30 milyar doları aşacağına inandığını ifade etti. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Dış Ticaret Uzmanı Oğuzhan Kökosmanlı ise ambargoların kalkmasıyla birlikte tüm dünyanın dikkatini İran'a çevirdiğini, bu ilginin 3-4 yıl daha süreceğini vurguladı.