Üretiminde kendi kurduğu çiftliğindeki keçi sütü ve tarlasında ürettiği salep bitkisinin ustaların hünerli ellerinde eşsiz bir lezzete ulaştırılmasıyla elde edilen hakiki Maraş dondurması, MADO'nun yurt dışındaki şubeleri aracılığıyla dünyanın dört bir yanına ulaşan pazar ağıyla Türkiye'nin turizm elçiliğini yapıyor. MADO Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Kanbur, "Kahramanmaraş dondurması aynı zamanda Türkiye'nin reklamıdır. Türkiye ile dondurma özdeşleşmiştir" dedi.
TANITIMA KATKI
MADO Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Kanbur, ünü dünyaya yayılan dondurmanın adeta bir turizm sektörü haline geldiğini ve Türkiye'nin tanıtımına katkı sağladığını söyledi. Firma olarak dünyanın farklı ülkelerinde ciddi bir pazar ağlarının bulunduğunu ifade eden Kanbur, Türk ürünlerini dünya vatandaşlarına sunduklarını belirtti. Kanbur, Maraş dondurmasının marka değeriyle Türkiye'nin reklamının yapıldığını dile getirerek, şunları kaydetti: "Kahramanmaraş dondurması aynı zamanda Türkiye'nin reklamıdır. Türkiye'ye gelen bir insan bu ülkede dondurmanın meşhur olduğunu biliyor. Bizler de açılışlar için yurt dışına çıktığımızda orada da bunu görüyoruz. Dünyanın farklı ülkelerinde varız. Şu anda 5-6 ülkede yeni açılışlar yapıyoruz. Türk ürünlerinin dünya pazarlarında satılması bizi gururlandırıyor. İtalya'da bir mermerin üstünde Kahramanmaraş yazısına rastladım. Altında da 'tatlı ve dondurma burada yenir' yazıyor."
KENTİN SEMBOLÜ
Türk tatlı kültüründe önemli bir yeri olan dondurma, Kahramanmaraş'ın adıyla özdeşleşerek adeta sembolü haline geldi. Kahramanmaraşlı dondurma üreticileri ustalıklarıyla Kahramanmaraş'ın lezzetini dünyanın farklı ülkelerine ulaştırarak damakları tatlandırıyor. Türkiye ile özdeşleşen Maraş dondurması, firmalar aracılığıyla özellikle Çin başta olmak üzere Uzakdoğu'dan Arap yarımadasına ve Avrupa ülkelerine kadar ulaştırılıyor.