İşe alımlarda ilk eleme sosyal medyada

Adayların sosyal medyadaki paylaşımlarını incelemeye alan firmalar ilk elemeyi de bu mecrada yapıyor. Sosyal medyada kullanılan dil ve yayımlanan içerik aday hakkında ipucu veriyor

İşe alımlarda ilk eleme sosyal medyada
Yüz yüze yapılan işe alım görüşmeleri, kişilik ve yetenek testleri bir taraftan işleyedursun artık yeni jenerasyon adayları değerlendirme kriterleri farklı mecralara kaydı. Şirketler, teknoloji dünyasına göre aday eleme kriterlerini güncelledi. Son araştırmalar da bu gerçeği apaçık ortaya koyuyor. Secretcv. com'un 18 bin 570 aday ve 550 işveren firma ile yaptığı araştırma, iş hayatımızı da sosyal mecralarda yönettiğimizi ortaya koydu.

FACE BOOK TAKİPTE

Araştırmaya göre artık firmaların yüzde 85'inin kurumsal sosyal medya hesabı var. Yüzde 80'i işe alacağı adayın sosyal medya hesaplarını inceliyor. Ankete katılan 550 firma arasında 1 Haziran-6 Temmuz 2015 döneminde gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre işverenlerin en çok izledikleri sosyal medya hesapları yüzde 49 ile Facebook, yüzde 33 ile Twitter, yüzde 20 ile Linkedin ve yüzde 9 ile de Instagram.

İÇERİĞE DİKKAT
Firmalar en çok adayların "sosyal medyada kullandığı dile ve yayınladığı içeriğe" bakıyor. Adayların mesleki birikimlerini paylaşması firmalarda olumlu etki yaratırken çalıştığı şirket ya da mesai arkadaşları hakkında olumsuz eleştirilerde bulunması negatif etki uyandırıyor. Adaylar da sosyal medyada takip edildiğinin farkında. Ankete yanıt veren adayların yüzde 65'i firmaların kendi hesaplarını incelediğini belirtmiş. Yüzde 42'si ise çalıştıkları firmanın kampanya ve duyurularını paylaşıyor.

ARKADAŞ SAYISI ÖNEMSENMİYOR
Adayın beğendiği sayfalar (yüzde 27), profil fotoğrafının güncel ve gerçekçi olması (yüzde 20) ve ortak arkadaşlarının bulunup bulunmaması (yüzde 11) dikkat edilen kriterler arasında öne çıkıyor. Adayın arkadaş sayısına dikkat eden firmaların oranı ise sadece yüzde 2. Adayın özel hayatını gözler önüne sermeden, kısıtlı bilgi ve fotoğraf paylaşması, sivil toplum örgütlerine yardım eden içerikler sunması da firmada olumlu izlenim yaratıyor. Dini inancını ve siyasi görüşünü açık açık belli edenler de firmalardan eksi puan alıyor. Adayların yüzde 83'ü iş başvurusu yaptığı ya da mülakata davet edildiği firmanın sosyal medya hesabını inceliyor.
BİZE ULAŞIN