İnsan kaynakları seçme, yerleştirme ve danışmanlık şirketi Randstad'ın yılın 4'üncü çeyreğinde paylaştığı "Workmonitor/İnsan Kaynakları İstihdam Araştırması Raporu" yayınlandı. Her ülkeden minimum 400 kişinin katıldığı araştırmaya göre katılımcıların yüzde 84'ü şirketlerinin dijital stratejisinin olmasının önemini doğrularken, yüzde 59'u da şirketlerinin elle tutulur bir dijital stratejisinin olduğunu söyledi. Araştırmaya göre, Hindistan yüzde 84 ve Çin yüzde 81 oranları ile değerlendirmede en üst sıralarda yer alırken, Türkiye'de katılımcıların yüzde 66'sı şirketlerinin dijital stratejisi olduğunu belirtti.
GİDİŞATTAN DAHA İYİ
Katılımcıların yüzde 60'ı 2017 yılında ülkedeki ekonomik durumun iyileşeceğini düşünürken, yine aynı oranda katılımcı Türkiye'deki ekonomik durumun 2016'da 2015'e göre daha iyi olduğunu düşünüyor. Araştırmaya göre Türkiye de dahil olmak üzere, dünya çapında pek çok ülkede çalışanlar önümüzdeki 6 ayda iş değiştirmeyi beklemiyor. Ayrıca, bir önceki döneme kıyasla katılımcıların iş değiştirme beklentilerinde önemli ölçüde düşüş gözlemleniyor.
Katılımcıların yüzde 72'si son 6 ayda iş değiştirmediklerini belirtirken, halihazırda sadece yüzde 7'si aktif olarak iş aradıklarını aktarıyor. İş arama istekliliğindeki düşüşle birlikte, katılımcıların yüzde 74'ü işinden memnun olduğunu belirtiyor.