PageGroup'un
araştırmasına göre, şirketlerin kaptan koltuğunda oturan CEO ve CFO'ların kısa vadeli kâr yerine, uzun vadeli kazançları hedeflemeleri başarıyı getiriyor. Kazanç baskısı CEO ve CFO'ların işlerini zorlaştırırken aynı zamanda itici güç de oluyor. Şirketler öngörüsü güçlü, esnek ve piyasada müşteri ilişkilerini iyi yöneten CEO'larla çalışmayı tercih ediyor. PageGroup Ülke Müdürü Hugo Campo, Türkiye'deki uluslararası şirketlerin CEO tercihlerinde öncelikle dikkat ettikleri özellikleri sıraladı. Campo, "Açık fikirli ve esnek yapıda olan, değişen ortamlara kolay uyum sağlayabilen, bütün çalışanları gerektiği oranda işin içine dahil edebilen, uzun soluklu bir süre şirkette çalışabilen, batılı zihniyetle çalışmaya yatkın, piyasayı doğru okuyabilen ve olası gelişmeleri öngörebilen, daha az hiyerarşik yaklaşımda olan ve teknolojik yenilikleri yakından takip edebilen CEO'lar bir adım öne çıkıyor" dedi.
CEO'LARIN SAĞ KOLU CFO
Günümüz koşullarındaki yönetimlerde şirket CFO'larının CEO'nun sağ kolu olması gerektiğine dikkat çeken Campo, başarılı bir CFO profili için şunları sıraladı: "Boş noktaları görmek, yapının istikrarını analiz etmek, firmadaki gelişmelerin farkında olmak ve CEO'nun belki kendi başına göremeyeceği şeyleri mali direktör olarak görmek CFO'ları vazgeçilmez kılıyor."