TAV şirket içi iletişimi Face ile güçlendirdi

TAV şirket içi iletişimi Face ile güçlendirdi

Birçok şirket sosyal medyaya karşı tavır alırken, TAV sosyal medyayı şirket içi iletişimi geliştiren bir araç olarak kullandı. Şirket, TAVFace ile birçok yeni fikri de hayata geçirdi

Hayatımızda gün geçtikçe kendine daha çok yer bulan sosyal medya, çalışan verimini düşürdüğü gerekçesiyle birçok şirketin yasaklılar listesine girerken, iştirakleriyle birlikte yaklaşık 30 bin çalışanı olan TAV, durumu lehine çevirdi. TAV Teknoloji tarafından geliştirilen TAVFace şirket içi iletişim için yeni bir platform oldu. Şirket çalışanlarının doğum günü kutlamalarından yöneticiden beklentilerine, ekip fotoğraflarından kulüp etkinliklerine kadar her şeyin paylaşıldığı TAVFace, birçok yeni fikrin hayata geçmesinde de öncü oldu. TAV Havalimanları İnsan Kaynaklarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Hakan Öker, TAVFace aracılığıyla birçok sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdiklerini söyledi. Öker, "Bu platform ast-üst ilişkisini kolaylaştırırken yeni fikirlerin de doğmasını sağladı. Mesela, şu anda uyguladığımız 'kullanmıyorsa ihtiyacı olana verelim' kampanyası bu platformda öneri olarak gelmiş ve sonrasında da gelişmiş bir projedir" dedi.

ÜÇ YENİ HAVALİMANI ALDI
İştirakleriyle birlikte TAV'da 29 bin 814 kişinin çalıştığını aktaran Öker, "Suudi Arabistan'da üç yeni havalimanını devralıyoruz. Orada 2 bin civarında ilave istihdam sağlayacağız. Böylece çalışan sayımız 30 binin üzerine çıkacak. Buraya TAV'da yetişmiş 50 yöneticiyi ihraç edeceğiz. İşletmeye yılsonunda başlayacağız" diye konuştu. Her yıl ortalama bin 750 üniversite öğrencisinin TAV'da staj yaptığını aktaran Öker, işe alımlarda da onlara öncelik tanıdıklarını ifade etti. Çalışan devir oranlarının (işe giriş-çıkış) yüzde 10-15 arasında olduğu bilgisini veren Öker, şunları anlattı: "Hizmet sektöründe faaliyet gösteriyoruz ve bu sektöre göre çalışan devir oranımız oldukça düşük. 104 milyon yolcuya hizmet veriyoruz. Odağımızda insan var. Eğer çalışanımız mutlu olursa yolcumuz da mutlu oluruz. Yolcu mutlu olursa biz de mutluyuz. Bu nedenle yolcu ve çalışan mutluluğuna odaklı sistemler geliştirdik. Bu sayede global bir firma olduk."

FIRSAT EŞİTLİĞİ SAĞLIYORUZ
Çalışanlarının yüzde 70'i erkek, kalanının kadın olduğunu anlatan Öker, pozitif ayrımcılığa yönelik bir dizi uygulamayı hayata geçirdiklerini söyledi. TAV'ın işe alım süreçlerinden kariyer destek uygulamalarına kadar bir dizi başlıkta gerçekleştirilen bağımsız denetim sürecini tamamlayarak Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) sertifikasını almaya hak kazandığını aktaran Öker, "Kadının iş gücüne katılımının kalkınma ve toplumsal gelişim için vazgeçilmez önemde olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda, faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalarda iş süreçlerimizi fırsat eşitliğini odağa alarak düzenliyoruz. Yönetim kademesine kadınların katılımını artırmak amacıyla, önümüzdeki beş yılda yönetim kurulumuzdaki kadın üye oranını yüzde 25'e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
BİZE ULAŞIN