Dikkat! Uykusuzluğunuzun sebebi bu olabilir

Muazzam boyutlara varan yeni bir medya kavramı ve aynı zamanda enteresan bir sağlık sabotajcısı ile karşı karşıyayız: SOSYAL MEDYA!

Dikkat! Uykusuzluğunuzun sebebi bu olabilir

5 DAKİKALIK TUR YETİYOR

Konu aktivite olduğunda şu mühim bilgiyi bir kenara not edin: Yaşlıyım, takatsizim diyorsanız; meşgulüm, vakitsizim bahanesine sığınıyorsanız her saat başı odanızın içinde 5 dakika kadar yürümeniz ya da günde 3-4 defa 8-10 tekrarlı "çömelme egzersizi" yapmanız da yeterli. Bu kadarcık çömelme ve yürümeler bile "eklemleri yağlıyor, kasları kamçılıyor, damarları açıyor, damar iç yüzünü koruyan ENDOTEL tabakasının ömrünü uzatıyor, belleğe takviye, akciğerlere güç" veriyor. Kısacası bu minicik çabalar bile ömrünüzü 3-4 yıl uzatıyor. Sırada başka güzel rakamlar da var: Haftada toplam 60 dakika yürümek erken ölüm olasılığını yüzde 3-4 oranında azaltıyor. Haftada 300 dakika yürürseniz bu rakam yüzde 42'ye çıkıyor. Her gün 1 saat tempolu yürüyenlerin erken ölüm oranı ise yüzde 24 azalıyor.

Kaynak: Hürriyet

BİZE ULAŞIN