E-ticaret sitelerine yazılım desteği veren Ticimax'in kurucusu Cenk Çiğdemli, bu yılın ilk 6 ayında sektörün cirosunu artırmayı başardığını söyledi. Çiğdemli, "2019'da e-ticaret hacmi 4.4 milyar lira olmuştu. Bu yılın ilk 6 ayında ise e-ticaretin cirosu 6.2 milyara ulaştı. Yılsonuna kadar bu rakam 12-13 milyar liranın üstüne çıkar" diye konuştu. aPara'da Hande Özdemir'in sunduğu KOBİ Platformu adlı programa katılan Çiğdemli, Türkiye'de hızla büyüyen e-ticaret pazarının pandeminin etkisiyle ciddi bir büyüme gösterdiğini söyledi. "Her yıl e-ticaret sektörü yüzde 20-30 büyüyordu. Pandemiyle birlikte bu oran yüzde 100'ün üzerine çıktı. Cirolarda da durum aynı. Pandeminin normalleştiği şu dönemde ise büyümes yüzde 60-70 bandına oturdu" dedi.
KÂR MARJINI ARTIRMAK MÜMKÜN
Kuru avantaja çevirmek için özellikle KOBİ'lerin hızla e-ihracata yönelmeleri gerektiğini belirten Çiğdemli, şöyle devam etti: "İnternet üzerinden tüm dünyaya satış yapmamız gerekiyor. Yazılımınız yurtdışından satışı destekliyorsa Türkiye'deki şirketlerin de artık globalleşmesi lazım. Herkes e-ihracat yapabilir. Mesela Türkiye'de 15 liraya sattığınız bir tişörtü yurtdışına 10 dolara satabilirsiniz. Bu şekilde hem daha yüksek kâr marjı sağlarsınız hem de ülkeye döviz kazandırmış olursunuz. Her ülkeye farklı fiyatlarla gönderim yapmak mümkü. KOBİ'ler yurtdışına ürün göndermenin çok zor olduğunu düşünüyor. Ama Van'a ürün göndermekle Almanya'ya İngiltere'ye göndermek arasında fark yok. Hatta devletimiz yurtdışına yapılan gönderilerde ürünün reklamı için harcanan paranın yüzde 50'sini geri ödüyor."
'KOBİ’ler e-ihracatla atağa kalkabilir'
HERKES İNTERNETTEN ÜRÜN SATABİLİR
KOBİ'nin ürününü iyi tanıması ve tanıtmasının çok önemli olduğunu söyleyen Çiğdemli, "KOBİ'lerimiz artık e-ihracatla tüm dünyaya satış yapmayı düşünmeli. Bunun için altyapısı sağlam bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra ürünleri fotoğraflayıp siteye yüklemek yeterli. Ürünleri satacakları pazarlara özel çeviri de yaptırdıktan sonra kargo firmaları ürün gönderimlerini zaten yapıyor" ifadelerini kullandı. E-ticaret sitesi kurarken dikkat edilmesi gerekenlere de değinen Cenk Çiğdemli şunları söyledi: "Ticaret yapan herkes e-ticaret yapabilir. Ama 'Şu ürün internetten çok iyi satılıyormuş. Site kurayım da satayım' demekle bu iş olmuyor. Öncelikle ürününüzü çok iyi tanımalı ve bu pazarlamasını çok iyi yapmalısınız.
Bu alanda ürünü toplu alırken kazanıp bu ürünü iyi pazarlayanlar başarılı oluyor. Bunu yapabiliyorsanız internetten kolayca satış yapabilirsiniz. Sonuçta bu sokakta bir dükkân açmak gibi bir şey değil. On binlerce rakibiniz var. Altyapısı sağlam bir e-ticaret sitesi üzerinden iyi bildiğiniz ve iyi pazarladığınız bir ürünü iyi bir fiyata satışa çıkardığınızda satmamanız mümkün değil." E-ticaret sitelerinin mutlaka mobil uyumlu olması gerektiğini belirten Çiğdemli, internet üzerinden yapılan alışverişlerin yüzde 80'inin mobilden gerçekleştirildiğini kaydetti. Cenk Çiğdemli, bir e-ticaret sitesinin mobile uyumlu olmasının satış grafiğini artıracağını ifade etti.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.