En iyisi olup bitenleri yeniden kurgulamak
KADIN-ERKEK İLİŞKİLERİ
Eric de Volder'in yazdığı, Ata Ünal'ın dramaturjisini yaptığı oyun; kadın-erkek ilişkilerine, aşka, yaşanmışlıklara ve yaşanamamışlıklara değiniyor. Bunları da tamamen görselliğin ve şiirselliğin katkısıyla özgün bir şekilde anlatıyor. Bir ilişkide yaşanan çatışmaların, tutkunun, unutulmaz anlarının, yanlış anlamaların, kuruntuların ve duygusallıkların karşımıza ilginç bir anlatımla çıktığı oyunu orijinal kılan şey; sahneleniş biçimi. Salona girdiğimde; oyuncular seyirciyi sahnede bekliyorlardı. Sahnede perde yok, ışıklar da açık. Hepileri, ısınma hareketleri yaparken; sanki gösteriye değil de bir boks maçına hazırlanıyor gibi görünüyor. Öztürk ise başı önde, belli bir çizgiyi takip ediyormuş gibi düşünceli düşünceli, arada sırada seyirciye boş bakışlar atarak yürüyor. Seyirci yerini aldıktan sonra kadın; "En iyisi olup bitenleri yeniden kurgulamak" diyerek yukarıdan sarkıtılmış ince ışık kaynağını (florasan) mikrofon gibi kullanarak başlıyor anlatmaya... Adeta gözünün içine kadar soktuğu ışığa oynuyor... Kafasından atamadığı sevgilisini, kendisini nasıl toparlayamadığını, yaşadığı pişmanlıkları anlattıktan 10 dakika sonra sıra erkeğe geliyor. Erkek de nasıl tanıştıklarını, uzun yıllar neden görüşemediklerini anlatıyor. Bu arada seyirciye arkası dönük şekilde oturduğu masanın üzerinde yer alan bilgisayarın kamerasından, yüzünü arka plandaki perdeye yansıtıyor.
60 DAKİKA SÜRÜYOR
Oyun ilerledikçe; kadın-erkek ilişkisine dair ipuçları da veriliyor. Bir müddet sonra sahnenin bir tarafına erkek, diğer tarafına kadın geçiyor ve kendi taraflarındaki izleyicilere, aynı anda konuşarak dertlerini anlatıyorlar. Ara sıra taraf değiştirip oyuna dinamizm katıyorlar. Özellikle Öztürk'ün bir nefeste konuştuğu sahne, seyirciden büyük alkış alıyor. 60 dakika süren tek perdelik oyunun tek handikabı; isimsiz, zamansız, gerçek mi yoksa hayal ürünü olup olmadığını net olarak anlayamadığımız, başı ve sonu olmayan anlatımı... Oyun, bazı izleyicilere tam olarak geçemiyor. İnternette oyunla ilgili yapılan yorumlarda; bazı izleyicilerin çok sıkıldıklarını, odaklanma sorunu yaşadıklarını ve "Bitse de gitsek" dediklerini okudum.
ÇİFT AYNI METNİ OYNUYOR
Oyun, 12'şer sayfalık metinden oluşan iki kişilik bir monolog. Adamın başından geçenlerin aynısını, kadın da oynuyor. Yani seyirci yaşananları; bir erkeğin, bir de kadının gözünden aynı anda izliyor. Sahnedeki iki oyuncu; aynı metni oynuyor, çoğu zaman da aynı anda konuşuyorlar. Bu arada söyledikleri cümleler, bazen anlaşılamayabiliyor. Ancak çoğunlukla erkek konuştuğunda kadın, kadın konuştuğunda ise erkek susuyor.
KAMERA VE IŞIK FARKLI
'Oda ve Adam'da; seyircinin ilgisini yüksek tutmak için farklı bir kamera ve ışık kullanılıyor; videoart çalışması gibi... Metinle teknoloji başarılı şekilde harmanlanmış. Gösteri sırasında görüntü, ses veya ışık kayması yaşanmıyor. Oyunun ses ve görüntü tasarımcıları Gürkan Mıhçı ve Ozan Akıncı, dekor ve kostüm tasarımcısı Meryem Bayram alkışı hak ediyor.
EN SON HABERLER
- 1 Öfkeli bir halde trafiğe çıktı! Amerika'da yaşayan Yeşilçam yıldızı 68 yaşındaki Ahu Tuğba trafik kazası geçirdi! Acil ameliyata alındı
- 2 Tuvana Türkay apar topar hastaneye kaldırıldı!
- 3 Sosyal medya bu kız çocuğunu konuşuyor... Türkiye güzeli olacağı küçüklükten belliymiş!
- 4 Yusuf Güney’in akıl almaz iddiası! 'Kenan Işık astral seyahatten gelmek istemiyor!'
- 5 5. kez baba olmaya hazırlanan Tolga Karel'den hamile eşi Sarah Scott'un doğum gününde romantik kutlama!
- 6 Hayat Bilgisi'nin Didem'i değişimi ile dudak uçuklattı! İşte Yeliz Doğramacılar'ın yıllar sonraki hali!
- 7 SON DAKİKA! Safiye Soyman'ın hayat arkadaşı Faik Öztürk felç geçirdi! İşte 62 yaşındaki Faik Öztürk'ün sağlık durumu....
- 8 Doğum kilolarıyla gündemdeydi! Son pozuyla yıktı geçirdi: "Dünyanın en güzel kadını!"
- 9 Kuruluş Osman seyirciyi ekrana kilitledi! Alaeddin Bey ve Gonca Hatun’un nikâhı!
- 10 Ateş Kuşları'nda Gülayşe ve Barbaros çocuk sahibi olabilecek mi?