Matruşka bebeği gibi yeni starlar çıkarıyorum

Matruşka bebeği gibi yeni starlar çıkarıyorum

Birçok yeni ismi keşfeden aranjör Erdem Kınay: Starların içinden yeni starlar çıkarıyorum, matruşka bebekleri gibi...

Ünlü aranjör Erdem Kınay, milyonların kalbini kazanan şarkıları ve genç yetenekleri müzik dünyasına kazandırmasıyla tanınıyor. Son yılların en üretken isimlerinden olan Kınay, yeni çalışmalarını GÜNAYDIN'a anlattı...
Müziğe ne zaman ve nasıl başladınız?
Çocukken farklı objelere vurarak ritim tutardım. Ailem bunu fark edince, beni Yurdaer Doğulu'nun sanat merkezine gönderdi. Yurdaer Doğulu ve Ozan Doğulu'dan piyano eğitimi aldım. Sonra konservatuvara girdim. Yer aldığım ilk albüm, sınıf arkadaşım Gökhan Tepe'nin albümüydü. Çıkış şarkısı 'Dönmem'in beste ve düzenlemesi bana aitti. Bu çalışmadan sonra pek çok sanatçıyla çalışma fırsatım oldu. 2004'te ise dikkat çekici çalışmalar yaptım.
Müziği ve aranjesi size ait olan 'Çeksene Elini' şarkısı, bir dönem çok konuşulmuştu. Tepkiler sizi nasıl etkiledi?
O dönemde mankenlerin emekli olduktan sonraki tek ilgi alanı müzikti. Bu konuda Demet Akalın, başarılı olan ilk isim ama Ayşe Hatun Önal da öncülerden biri. Şarkı ilk çıktığı dönemde ciddi tepkiler aldık. 'Böyle şarkı mı olur, ne biçim sözleri var' şeklinde. Ama sonradan çok tebrik aldık, büyük bir yenilikti o iş.
Şimdiye kadar hep işin mutfağındaydınız. Ön plana çıkmaya ne zaman karar verdiniz?
Hande Yener'le uzun süre çalıştık, birbirimize çok değer verdik. Fakat daha sonra birlikte çalışmaya son verdik ve yeni bir solist arayışına girdim. Hande Yener'in yerine birini koymak kolay değil. Yeni bir yol bulmam lazımdı ve daha çok beste yapmam gerektiğini düşündüm. 'Olacak Olacak' adlı bir şarkı yaptım. Demet Akalın'ı aradım, şarkıyı beğendi ve albümüne aldı. Daha sonra kendi albümlerimi yapmaya yöneldim.
Hande Yener ile Demet Akalın birbirinin alternatifi gibi mi görünüyor?
Türkiye'de kadın solist olarak en üst seviyede olan kişilerle çalışmayı düşündüm ve şarkının Demet Akalın'a uygun olacağına inandım. Nispet yapmak gibi bir durum yoktu. İki sanatçı arasında sürekli isimler gidip geliyor ve iş biraz nispet yapmaya dönüyor. Göndermeli şarkılar bile bunun üzerine besteleniyor.
Merve Özbey gibi isimlere de destek verdiniz. Prodüktör ve aranjörler, neden şarkıcılar kadar göz önünde değil?
Doğru bir prodüktörünüz ve şarkınız yoksa, sesinizin iyi olması hiçbir işe yaramaz. Muazzam bir şarkıcı olmanız bir şey ifade etmez. Hiç kimse sesine güvenmesin diyorum. Ama dinleyici Hatice'ye değil, neticeye bakıyor. Bir şarkının başarılı olmasında söz-müzik, aranje gibi etkenler var ama dinleyici bunu görmezden geliyor.

BİZDE ŞÖHRET SOLİSTTEN VOKALİSTE GEÇER

Çalıştığınız yeni isimlerden biri de Hind. Onunla 'Her Gece Kal' isimli bir şarkı yaptınız. Bu proje nasıl doğdu?
Aslında Hind, farklı bir dalda akademik eğitim alıyor ama müziğe karşı büyük bir ilgisi var. Şarkı söylüyor, dans ediyor, İngilizce şarkıları çok iyi seslendiriyor. Parçayı yaptım ama ona söyletebilmek için çok uğraştım. Yüzde 10 Türkçe bilen birine bu kadar ağır kelimelerle şarkı söyletmek gerçekten zor ama sonuçtan memnun kaldım.
Başka yeni projeleriniz, keşifleriniz var mı?
Eğer yetiştirebilirsem, bu yaz döneminde iki yeni arkadaşımı daha dinleyicilerin huzuruna getirmek istiyorum. Şarkıların sözleri Deniz Erten'e, müzikleri bana ait. Bunlardan biri, iyi bir bayan vokal. Diğeri de Merve Özbey'in vokalisti bir arkadaşımız. Bizde şöhret solistten vokaliste geçer. Zamanında Demet'ten Merve'yi alıp yeni bir star yarattım. Şimdi de Merve'nin sahnesinden yeni bir star çıkacak. Matruşka bebekleri gibi...
BİZE ULAŞIN