Türkiye' nin en büyük kooperatiflerinden biri olan Marmarabirlik 2013-2014 iş yılı bazında ilk 5 ayda 110 milyon TL değerinde 14 bin ton satış miktarına ulaştı. Ar-Ge'ye büyük önem vererek ürün çeşitliliğini artırdıklarını vurgulayan birliğin başkanı Hidamet Asa, kuru sele, soslu zeytin, zeytin çikolatası ve yeşil zeytin çeşitleriyle yeni damak tatları oluşturduklarını ve bu ürünlerle farklı tüketici kesimlerine ulaştıklarını söyledi.
RAMAZAN CANLILIĞI BEKLENİYOR
Zeytin tüketimini daha da artırmayı amaçladıklarına değinen Asa, "Döviz kurunda meydana gelen artışlarla piyasalarda oluşan durgunluk ve zeytinyağı arzındaki düşüşe rağmen bu büyüme oranını yakalamak oldukça önemli. Özellikle ramazan ayının yaklaşmasıyla gıda piyasalarına gelecek olan canlılığı hesap ettiğimizde iş yılı sonunda hedefimiz olan 35 bin ton satış rakamına ulaşılacağı görülmektedir" değerlendirmesinde bulundu. Asa, Gemlik tipi sofralık zeytinde fire oranını ortalama yüzde 15'lerden yüzde 3'e düşürecek ve aynı zamanda birliğin geleceği bakımından büyük öneme sahip projenin sonuna yaklaşıldığına işaret ederek, Ar-Ge projesiyle sektörün en önemli sorunu olan ve iri kalibre üründe yüzde 25'ler seviyelerine ulaşan fireyi minimuma indirmeyi hedeflediklerini duyurdu.