Bursa'nın en önemli kuruluşlarından biri olan 32 bin ortaklı Marmarabirlik kapılarını SABAH Bursa'ya açtı. Son yıllarda doğru yönetim ve doğru kararlarla yakaladığı istikrarı her geçen gün artıran Marmarabirlik'in 310 milyon TL'lik ciro hedefini nasıl gerçekleştireceğini Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa anlattı. Stoklama maliyetini göze alarak kendilerini doğanın insafına bırakmadıklarını belirten Asa, zeytinde bir dünya markası olmanın gurunu 35 bin ortaklarıyla birlikte yaşadıklarını söyledi.
TARİHİ REKOR KIRILDI
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Marmarabirlik'in sürekli büyüyen bir kurum haline geldiğini belirterek, "2015 yılında 40 bin ton ürün satışı ve 310 milyon TL ciroya ulaşmayı ve hepsinden önemlisi 60 bin ton ürün almayı hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl mayıs ayında olumsuz hava koşulları nedeniyle görülen yüzde 80 rekolte kaybına rağmen, 2014-2015 ürün alım kampanyasında toplam 27 bin ton ürün alımı gerçekleştirdik. Toplam 116 milyon TL'lik ödeme gerçekleştirildi. Her ortağa en az bin lira olmak üzere gübre ve zirai ilaç kredi tahsisatı yapıldı. 2013-2014 iş yılında toplam 36 bin 200 ton ürün satışıyla Marmarabirlik tarihinde görülmemiş satış rakamlarına ulaşıldı. Bu rakamlar Marmarbirlik'in ne kadar büyüdüğünü gözler önüne seriyor" diye konuştu. Bu yıl içinde 40 bin ton ürün satıp 310 milyon TL ciro yapmayı hedeflediklerini ifade eden Asa, "Marmarabirlik'in bir zamanlar zarar eden ödemeleri yapamayan ve elde kalan ürünü çöpe atan bir kuruluş iken, şimdilerde ekonomik büyümesi ülkenin kat kat üzerinde olan bir kurum haline geldi. Bırakın zeytini çöpe atmayı posasını bile değerlendiriyoruz. Keşke daha çok çöpü olsa da ekonomiye kazandırsak diye düşünüyoruz. Planlı ürün alımları, düzenli stoklar ve yeni pazarlarla birlikte 2015 yılında 40 bin ton ürün satışı ve 310 milyon TL ciroya ulaşmayı, hepsinden önemlisi ortaklarımızdan 60 bin ton ürün almayı hedeflemekteyiz. Marmarabirlik daha fazla ürün alan, daha fazla ürün satan, sürekli yatırım yapan, ortaklarını her alanda destekleyen, zarar etmeyen ve sürekli büyüyen bir kurum haline gelmiştir. Bu başarının temelinde, birlik beraberlik ve Marmarabirlik'e duyulan güven yatmaktadır" dedi.
EDT'DE YÜZDE 189 ARTIŞ
Marmarabirlik ürünlerinin, otel ve restoran gibi ev dışı tüketim (EDT) alanlarında da yer aldığını belirten Asa, şunları söyledi. "Daha önceki yıllarda Marmarabirlik'in EDT satışları yok denecek kadar azken, yaklaşık 3 yıldır yeni işbirlikleri ve pazarlama departmanımızın yaptığı çalışmalar neticesinde ciddi bir artış görülmeye başlandı. 2014 yılında EDT kapsamında, bin ton ürün satışı gerçekleştirildi. Bu rakam daha önceki yıllarla karşılaştırıldığında yüzde 189'luk bir büyümeye tekabül ediyor. TL bazında değerlendirildiğinde ise yüzde 105 oranında bir artış sağlanmış durumda. Önümüzdeki yıllarda da EDT satışlarının artarak devam edeceğini tahmin ediyoruz. Tüketicinin güvenilir markası Marmarabirlik, doğal ve sağlıklı ürünleriyle bugün artık dünyanın 47 ülkesinde, 81 ilde, doğudan batıya her yerde aynı lezzeti sunuyor."