SEDAŞ (Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş.) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sami Güven, ikinci beş yıl kapsamında planladığı yatırım rakamlarını açıkladı. Güven 2016-2020 yılları arasında toplam 516 milyon TL yatırım yapmayı hedeflediğini bildirdi. Güven, "SEDAŞ, 2016 yılında 103 milyon TL yatırım yaparken, SEDAŞ'ın 2017 yılında da yatırımları, şebeke kapasitesini genişletmek, iyileştirmek ve bilişim teknolojileri yatırımı olarak gerçekleşecek. SEDAŞ 2017 yılında 130 milyon TL yatırım yapacak" dedi.
YATIRIM SÜRÜYOR
Güven, "Enerji dağıtım alanımız içerisinde yer alan, Kocaeli, Sakarya, Bolu ve Düzce illerinde, Otomatik Sayaç Okuma Sistemi (OSOS), Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS), enerjinin varlığını uzaktan izleyerek kontrol etmeye yarayan Kontrol ve Veri Toplama Sistemi (SCADA), Mobil İş Emri Yönetim Sistemi (WFM) başta olmak üzere pek çok bilişim teknolojisi temelli yatırım gerçekleştirdik. Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi için (MİY) projesini de uygulamaya aldık. SAP sistemiyle IS-U ve CRM sisteminin entegrasyonunun sağlanacağı projemizi de başlattık" dedi. SEDAŞ, elektrik dağıtım bölgesinde yapacağı yeni yatırımlarla, elektrik şebekesinde kapasite artışına, genişleme, yenileme ve iyileştirme çalışmalarına, bunların sonucunda enerji arzını 7/24 kalite ile sürdürmeye, bilişim teknolojisi yatırımlarıyla elektrik arızalarının anlık takibine ağırlık verecek. SEDAŞ, elektriğin güvenilir ve kaliteli dağıtımını sağlamak amacıyla 2020 yılına kadar yapacağı 516 milyon liralık yatırımının yüzde 83'lük bölümünü hat, trafo, kesici ve direk gibi elektik dağıtım hattı şebekeleri için planlıyor.
SEDAŞ ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİNİ KURUYOR
SEDAŞ'ın 2011-2015 yılları arasında, 360 milyon TL yatırım yaptığını hatırlatan Güven "SEDAŞ Entegre Yönetim Sistemlerinin kurulmasına ait projesini başlatmış ve sürdürmektedir. 2017 sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Müşterilerimize; 7/24 öneri, istek, elektrik kesintisi bildirimi ve her türlü bilgi talebinde bulunabilecekleri online hizmet ve çağrı merkezi hizmeti sunulmaktadır. Bunun yanı sıra; İş Gücü Yönetim Sistemi (WFM) kurulmuş ve bu sistem ile sahada görev yapan çalışanların performanslarının uçtan uca yönetilmesi, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinin artırılmasına katkı sağlanmıştır" dedi.