Hızlı yemeyin, çok su tüketin

Hızlı yemeyin, çok su tüketin

Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, oruç tutanlara sağlıklı bir ramazan için tavsiyelerde bulundu. Akan “En büyük yanlış hızlı ve çok yüksek miktarda yemek yemek. Ramazanda su kaybına karşı da en az 2.5 litre su içilmeli” dedi

Ramazan ayında iftar ve sahur vakitlerinde hızlı ve fazla beslenmenin, hazımsızlık, mide ağrısı, kabızlık, kan şekeri ve tansiyonda ani yükselme gibi çeşitli sağlık sorunlarına yol açabileceğini dile getiren Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, bu tür sağlık sorunları yaşamamak için yemekleri hızlı yemekten kaçınmak gerektiğini söyledi. Dr. Akan, "Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Öğünler sahur ve iftarda iki ana öğün ile iftardan sonra 1 ila 1.5 saat arayla olacak şekilde iki ara öğün şeklinde düzenlenmelidir" dedi.

SIVI TÜKETİMİNE DİKKAT
Ramazan ayının yaz günlerine rastlaması nedeniyle sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının arttığını ve metabolizmanın bu yeni duruma uyum sağlamaya çalıştığını vurgulayan Dr. Akan, "Bu nedenle gün içinde sıvı kaybı fazla olacağı için iftar ve sahur arasında en az 2 ila 2.5 litre su içilmesi gerekmektedir. Suyun yanı sıra az şekerli meyve kompostoları, maden suyu, kavun-karpuz gibi sulu meyvelerle de sıvı ihtiyacı karşılanabilir. Çok sıcak havalarda aşırı beden hareketi yapılması durumunda vücuttan su ve tuz kaybı daha da artar. Bu gibi durumlarda tuzlu ayran içilmesi de faydalıdır" diye konuştu. Sahura kalkılmamasının ya da sahurda sadece su içilmesinin zararlı olduğuna dikkat çeken Dr. Akan şöyle devam etti: "Bu durum yaklaşık 15 ile 16 saat olan açlığı ortalama 20 saate çıkarabilmektedir. Bu da kan şekerinin düşmesine neden olmaktadır. Tam aksine sahurda fazla bir şekilde yemek yenmesi halinde de gece metabolizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır. Sahura mutlaka kalkılmalı ama kararında yemek yenmeli."
BİZE ULAŞIN