Anavatanı ve Türkiye Audi'yi krizde lüks otonun lideri yaptı

Bu yıl 100'üncü yılını kutlayan Audi, krize rağmen ilk 6 ayda Avrupa'nın bir numaralı lüks markası oldu. Audi, bu başarıyı Almanya ve Türkiye'de satışlarını artırarak yakaladı. Şimdi Türkiye'ye özel düşük motor geliştiriyor

Bu yıl 100'üncü yaşını kutlayan Audi, ekonomik krize rağmen ilk 6 ayda lüks otomobil pazarında Avrupa'nın bir numarası oldu. Tüm dünyada lüks otomobil satışları yüzde 21 düşerken, Audi'nin satışları yeni modellerin dopingiyle yüzde 9.7'de kaldı. Audi'nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, ilk 6 ayda toplam pazardan daha az küçülerek 466 bin araç sattıklarını, 35 ülkede satışlarının geçen yıla arttığını söyledi. Schwarzenbauer, Çin, Almanya ve Türkiye'nin ilk 6 ayda en fazla büyüyen pazarlar olduğunun altını çizdi. Bu krizde ilk kez lüks otomobil pazarının toplam pazardan daha fazla etkilendiğini belirten Schwarzenbauer, "Krizde yatırımları kesmeden pazara 6 yeni model sunmanın getirilerini aldık. Krize rağmen elde ettiğimiz bu başarı bizi lüks otomobilde Avrupa'nın bir numaralı markası yaptık. Yıl sonunda 900 bin adetlik satış hedefimizi yeni modellerle gerçekleştireceğiz" dedi. Audi'nin 100'üncü yıl kutlamaları çerçevesinde düzenlenen ve Bayern Münih, Milan, Manchester United ve Boca Juniors takımlarının katılımıyla düzenlediği 'Audi Cup' turnuvası final karşılaşmasında konuştuğumuz Peter Schwarzenbauer, Türkiye'nin Audi için en önemli ülkelerden biri olacak potansiyeli olduğunu kaydetti. Schwarzenbauer, şunları söyledi: "Türkiye'de 15 yıldır Doğuş Otomotiv'le çok ama çok iyi bir ortaklık sürdürüyoruz. Bu ortaklıkla Türkiye'de Audi son yıllarda çok başarılı işler yapıyor. Zaten bu yılın ilk 6 ayında da krize rağmen Türkiye'de yüzde 10'un üzerinde büyüme sağlayarak bu başarıyı çok net ortaya koydular. Açıkçası bu büyümenin de etkisiyle Avrupa'nın bir numaralı markası olduk."

TÜRKİYE İÇİN ÖZEL MOTOR

Türkiye'de vergi avantajına sahip düşük motorlu modeller sunma konusunda çalışma yaptıklarını söyleyen Schwarzengbauer, "Türkiye'de liderliği düşük motorlu araçlar nedeniyle rakiplerimize kaptırdık. Ama VW Grubu'nun içinde ki bir marka olarak üst sınıfta yer alan modellerimize düşük motor koyma şansımız var. Çok net olarak söyleyebilirim ki, Türkiye'de liderliği ele geçirmemiz çok uzun sürmeyecek" dedi

BİZE ULAŞIN