Lüks otomotiv pazarında vergi avantajına sahip küçük motor rekabeti kızışacak. Mercedes ve BMW'den sonra Volvo'da otomatik vitesli 1.6 litrelik küçük motoruyla pazara girmeye hazırlanıyor. Yılın son çeyreğinde yenilenen S60'ı Türkiye'ye getirmeyi planlayan Volvo, S60'ın 1.6 litrelik versiyonunu ise 2011'in ilk üç ayında satışa sunucak. Volvo S60, Mercedes'in 1.6 lt motora sahip C serisi ve BMW'nin 1.6 lt 5 serisine rakip olacak. Volvo'nun Türkiye de dahil 28 ülkeden sorumlu Pazarlama Direktörü Cana Reutergardh, "Düşük vergi dilimine giren bu modelle satışları en az 2 kat artırmayı hedefliyoruz. Mercedes'in ve BMW'nin 1.6 litrelik modellerine karşı en güçlü silahımız olacak" dedi.
SATIŞLARI % 96.6 ARTTI
Geçen yıl ÖTV indirimiyle yakalanan ivmenin, bu yıl da sürdüğünü söyleyen Reutergardh, Volvo'nun Türkiye'de ilk üç ayda satışını en çok artıran marka olduğunu kaydetti. Volvo'nun satışları 3 ayda yüzde 96.6 artarak 627 adete yükselirken, Türkiye Volvo'nun Avrupa'da satışlarını en fazla artıran ülkesi oldu. Volvo, Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, ilk üç ayda satışları en çok artıran 18 firma arasında ilk sırada yer alırken, diğer rakiplerin artış oranları yüzde 15 ile 66 arasında değişti. Volvo'dan sonra en yüksek artış yüzde 80 ile Porsche'de yaşandı. Çinli Geely'nin Volvo'yu satın almasının da bu ivmede etkili olduğunun altını çizen Reutergardh, "Belirsizlik ortadan kalktı. Bu durum olumlu etkiledi. Ayrıca, haberlerde devamlı Volvo'nun adının geçmesi, markaya olan ilgiyi artırdı" dedi.
VOLVO'NUN ÇİNLİ GEELY'E SATILMASI REKLAM ETKİSİ YARATTI
Volvo'nun Çinli Geely'e satışının ardından tüm dünyada markaya olan ilgiyi artırdığının altını çizen Reutergardh, bu ilgiyi sadece satış rakamlarında değil internet sitesine giriş sayısıyla da gördüklerini söyledi. Reutergardh, satışın ardından Türkiye'de de web sitesine girişlerde artış olduğunu kaydederek, "Türkiye, Volvo dünyası içinde en çok web site ziyareti yapılan 10'uncu ülkeydi. Şimdi Fransa ve Rusya'ya geçerek 9'unculuğa yükseldik" dedi.