Elektrikli otomobil savaşları başlıyor

Gelecek 10 yılda toplam otomobil pazarının yüzde 10'nun yeni nesil elektrikli araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor. 2020'de yollardaki elektrikli araç sayısı 6 milyon adede ulaşacak

  1. Haberler
  2. Otomobil
Pazartesi 21.12.2010 ABONE OL
Otomotiv trendlerini tamamen değiştirecek yeni bir dönem başlıyor. Bu dönemde fosil yerine, alternatif yakıtlarla çalışacak otomobiller damga vuracak. İlk seri üretim elektrikli otolar bu yılın sonunda yollara çıkmaya hazırlanırken, önümüzdeki 10 yılda toplam otomobil satışlarının yüzde 10'a yakının yeni nesil elektrikli araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor. 2020 yılında elektrikli araç sayısının 6 milyon ulaşacağına ilişkin tahminler, otomotiv firmalarının iştahını açıyor. Nissan Leaf, Peugeot iOn, Mitsubishi iMIEV, Renault Kangoo ZE, Renault Fluence ZE, Fisher Karma, Opel Ampera, Chevrolet Volt, Tesla, Volvo C30, Citroen C Zero, satışa sunulmaya hazır, seri üretim elektrikli araçlar olarak dikkat çekiyor. Satışa sunulan ilk elektrikli otomobiller Peugeot iOn ve Mitsubishi iMIEV olacak. Peugeot iOn kiralama yöntemiyle satışa sunulacak. iOn'un maliyeti Fransa'da 5 yıl boyunca ayda 490 euro olarak belirlendi. Buna araç dışında akü, bakım, sigorta ve servis hizmetleri dahil. Bu arada Türkiye'de üretilen elektrikli Fluence ZE'nin satış fiyatı da belli oldu. Fluence ZE, pil hariç 21 bin 300 euro olarak açıklandı. Pilin kiralama bedeli ise ayda 79 euro. Spor elektrikli araç üreticisi Amerikan Fisker Karma ise 2011 yılının şubat ayında seri üretime başlayacak. Fisker, yılda 15 bin adetlik satış hedefliyor. Daha şimdiden 3 bin araç için sipariş alan Fisker, ilk üretim araçlardan bir tanesini yıl sonunda Türkiye'ye test amaçlı gönderecek. Türkiye'de talebe bağlı olarak yılda 500-100 adet arasında satış tahmini yapılıyor.

Hedef yılda 800 bin elektrikli araç satışı
Yapılan araştırmalarda Avrupa'da toplam pazarın yüzde 5'inin elektrikli araçlardan oluşacağı öngörülüyor. 10 yıl sonra yılda 600-800 bin adet elektrikli aracın satılacağı tahmin ediliyor. İlk etapta elektrikli araçların filolar ve kamu kuruluşları tarafından kullanılacağı, sadece yüzde 10'luk kullanımın ise bireysel müşteriler tarafından yapılacağı öngörülüyor.