Frankfurt Fuarı'nda elden geçirilmiş, seri üretime daha yakın haliyle ve bu kez 5 kapılı (Paris'te 3 kapılısı tanıtılmıştı) olarak sergilenen C-HR modelinin üretimi konusunda düğmeye bastıklarını bildiren Toyota Motor Avrupa Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, detaylar içiin marta işaret etti.
Marttta aracın üretilmeye hazır halini sergileyeceklerini ve detayları da açıklayacaklarını söyleyen Schlicht, "Bu, kesinlikle en çok gelişen sınıf. Biz de Avrupa'da bu sınıfta büyük potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla üretme noktasına geldik" diye konuştu. Schlicht, bu aracın hibrit versiyonunun da olacağını iletti.
TEŞVİK ALMIŞTI
Verso ile Corolla üretimi yapan Adapazarı fabrikası, bu yıl 1.2 milyar liralık yatırım teşviği alıp yeni model hazırlıklarına başlamıştı. Kapasitesini 170 binden 250 bin adede çıkartacağını ve tesisin üretim hatlarında modernizasyon yapacağını bildiren Toyota, bunun yanı sıra yeni model için de hazırlık yapacağını belirtmişti.
Fabrikada üçüncü bir modelin daha üretileceği ve bunun bir SUV olabileceği ortaya çıktıktan sonra, C-HR konsepti "en güçlü aday" olarak gündeme gelmişti. Toyota Avrupa CEO'su Didier Leroy da, Türkiye'de yeni model üretim fikrini açıklamıştı.
Japon Nikkei, Sakarya'da 100 binlik kapasite artışı yapılacağını ve B-SUV sınıfında modelin üretime alınacağını yazınca Leroy, "Pek çok model alternatifinden bahsediliyor. Ancak tam karar verildiğinde açıklamayı tercih ediyoruz" demişti.
RAKİPLERİ DE HAZIR...
Yeni C-HR, piyasada yalnız olmayacak. Nitekim Honda, daha önceden HR-V'yi tanıtırken, Nissan da, Juke modelinden daha kısa olan ve sportif bir araç olması planlanan modelini "GripZ" konsept adıyla Frankfurt Fuarı'na getirdi. GripZ ile C-HR, özellikle sportif hatlara ve iki kapılı versiyonlara sahip olması açısından birbirlerinin tam rakibi olarak görülüyor.