Türkiye Avrupa’nın parça üssü olmaya aday

Türkiye Avrupa’nın parça üssü olmaya aday
Pazartesi 16.03.2020
Güncelleme: Pazartesi 16.03.2020
ABONE OL
Koronavirüs salgını otomotiv sanayini de olumsuz etkiliyor. Virüsün ortaya çıktığı Çin'de yan sanayide üretimin durması Avrupa'daki otomotiv firmalarını tehdit eder hale geldi. Dünyadaki her otomobilde en az bir parçanın Çin'de üretildiği düşünülürse, ilerideki günlerde otomotiv sanayini zor günlerin beklediğini söylemek mümkün. Avrupalı firmaların parça stokları tükendiğinde üretimin durması an meselesi.
İşte bu tablo Türkiye otomotiv yan sanayisinin önünü açabilir. Avrupa'ya yakınlık, yetişmiş insan gücü, tecrübe, kaliteli üretim ve düşük maliyet gibi avantajlara sahip Türkiye, parça tedariğinde merkez olabilir.
Türkiye'nin bu avantajını gören Ford Otosan, kolları sıvamış. Satınalma Ofisi'ni iki ay önce devreye almış. 35 kişiden oluşan ekibin başında ise operasyonlardan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güven Özyurt var.
Bu ofisin amacı Avrupa'daki Ford fabrikalarının parça tedariklerini Türkiye'den temin etmesini sağlamak.

TEDARİKÇİNİN SÖZÜ NAMUSTUR
Bir süredir Çin'in Avrupa'ya uzaklığı, lojistik problemleri, yükselmeye başlayan maliyetler gibi nedenlerden dolayı eski cazibesini kaybetmeye başladığını ifade eden Özyurt, Çin'in koronavirüsle birlikte daha fazla sorgulandığını anlatıyor. Türkiye'nin sadece Çin'e değil, diğer ülkelere de alternatif olabileceğini söyleyen Özyurt, şöyle devam etti: "Türkiye'nin en büyük avantajı sadece Avrupa'ya yakınlık ya da uygun fiyat değil. Farklı bir şey var. Türkiye'deki tedarikçi için söz namustur. Parçayı zamanında teslim edecek, kalitesi iyi olacak. Ayrıca üründe iyileştirme yapılması istendiğinde sırtını dönmez. 'Pazar günü gel üret' denildiğinde 'İsviçre'ye kayağa gideceğim' demez. Açar dükkanını üretir. Bunu kaldıraç olarak kullanabiliriz."