Oyunculuk bazen tehlikeli olabilir

Vizyona giren Çakal filminde bir mafya babasını başarıyla canlandıran usta oyuncu Erkan Can, "Mafya babası rolleri defteri, uzun süre kapandı," diyor

  1. Haberler
  2. Pazar Sabah
Cumartesi 19.12.2010 ABONE OL
Başrollerini İsmail Hacıoğlu, Erkan Can ve Uğur Polat'ın paylaştığı ve bu hafta vizyona giren Çakal filmi, oyuncuların performansıyla ve fazla gerçekçi senaryosuyla göz dolduruyor. Hacıoğlu'nun canlandırdığı Akın karakterinin, hayata tutunma yolu olarak, bir mafya üyesi olmaya çabalamasının anlatıldığı filmde Erkan Can, mafya babası rolüyle karşımızda. Acımasız yeraltı dünyasının en gerçek detaylarının anlatıldığı filmde, bu camianın aslında uzaktan göründüğü gibi özenilecek bir yanının olmadığı, çarpıcı bir final sahnesiyle anlatılıyor. Aslında bu tarz rollerin adamı olmayan Can'ın filmde oynamayı kabul etmesinin altında, yeraltı dünyasının gerçeğini göstermek istemesinin yattığını röportajımız sırasında öğrendik.
- Sinema ve dizilerde bir kahraman yaratma eğilimi var, bu filmde kahraman pek de özenilecek bir halde değil... - Biz öyle gördük, öyle öğrendik; sinemayı Amerikan tarzı düşünüyoruz. Sanırım bu kahraman yaratma ihtiyacı, bundan kaynaklanıyor. Ama bunu kırmak gerekiyor. O kahramana bir şey olmuyor, kötü özellikleri iyi gösteriliyor, ama biz filmimizde öyle bir duruma kaymadık. Çünkü senaryo, İsmail Hacıoğlu'nun canlandırdığı Akın karakteri üzerinden bir şeyler söylüyor. Belki tersinden anlatıyoruz olayı, ama kıssadan hissesi çok olan bir film.
- Günümüz gençlerindeki, kısa yoldan hayata bir gol atma çabasına da gönderme var mı biraz filmde? - Ortam böyle, Türkiye böyle oldu. Akın karakteri günümüz gençlerinin toplamı. Mikrodan makroya gibi. Benim kendi gözlemlerime göre gençler ne yapacaklarını bilmiyor. Gençler, delikanlılar çünkü, hiç suçlayamayız, her şey olabilir, her şeye meyil edebilirler. Onların yürüdüğü yol tam bir bıçak sırtı. 'Biz onlara biraz ışık tutabilir miyiz?' diye bu filmden yola çıktık. Bu kaybedenlerin filmi, herkes kaybediyor çünkü. Kaybetmemiş diye gördüklerimiz de kaybediyor. Bu yol öyle bir yol, biz de bunu göstermek istedik.
SET BİTİNCE, HER ŞEY BİTER
- Fazla gerçek bu film... - Çok büyük bir mafya yok bu filmde, bir mafyacık var. Ama onlar da kendilerini en büyük mafya zannediyor. O ego başka bir şey. Bu sistem herkesi harcar, acımasızdır yani.
- Senaryoyu okuduğunuzda neden içinde yer almak istediniz? - İsmail'in bu anlamda ilk performansı söz konusuydu, o benim oyuncu kardeşim. Yönetmenimiz genç, onun da ilk filmi. Senaryo da bir şeyler söylüyor. Senaryoyu bir tarafından seversin ve içinde yer almak istersin, öyle oldu.
- Mafya babası rolünü üstlenip, sonra kendini bu role çok kaptıranlar da oluyor... - Öyle olmaması gerekir. Çünkü set bitti mi, biter her şey.
- Siz de bir mafya babasını canlandırdınız, bu tarz rollere başka filmlerde de sıcak bakar mısınız? - Bu rollere biraz ara vermek lazım. Çünkü hemen yapışır bu rol, arka arkaya benzer roller gelir, hepsi birbirinin aynıdır. Böyle yapmak istemiyorum. Mafya babası rolleri defteri kapandı.

BUGÜN NELER OLDU