Yüzey değil, somon ve ton gibi derin su balıkları yiyin

Yapılan çalışmalarda, Sarı Nokta hastalarında lutein ve zaeksantin düzeyi düşük bulunmuştur. Luteini, gıdalarla fazla alanlarda, yaşa bağlı Sarı Nokta hastalığı ve katarakt daha az görülür.

Yumurta sarısında yoğun bulunan lutein ve zeaksantin, rafadan ve katı pişmiş yumurtada ısınmanın etkisiyle özelliklerini kaybederler. Bu nedenle çiğ yumurta ile lutein ve zeaxantin daha iyi alınabilir.

Çoğu zaman bu mümkün olmadığı için bu maddelerin dışarıdan alınımı Sarı Nokta hastalığı riski olanlar için daha uygun olur. Yumurta sanıldığının aksine düzenli ve uygun miktarda alındığında göz sağlığı için yararlıdır.

Yeşil bitkilerde, özellikle ıspanak, kabak, kıvırcık, karalahana, pırasa ve bezelyede lutein ve zaeksantin bulunuyor. 7.5 gram ıspanak veya 100 gram pişmiş kabak, 14.5 mg lutein içerir.

Omega-3 kullanımı, Sarı Nokta hastalığının gelişimini durdururken; iltihap önleyici, sinir koruyucu, antiromatizmal ve anti oksidan etkileri ile de tüm vücuda yararlı etki gösterir. Bu yararlı etkileri görebilmek için yüksek düzey Omega-3 alınması gerekir. Bu da yaklaşık haftada 500 gram kılçıksız balık eti demektir. Bu kadar yoğun balıketi tüketimi genellikle zor olduğundan, bunun dışarıdan alımı, Sarı Nokta riski olanlar için daha uygundur.

HAMUR İŞİNİ KESİN
Somon, uskumru ve ton balığı gibi derin su balıklarını yemeniz gerekiyor. Çünkü yüzeysel su balığı alırsanız, çevre kirliliğinden dolayı ağır metalleri de almış olursunuz. Ancak insanlar bunları bilemez. Bunun için de bilinçli merkezlere başvurmaları gerekiyor.

Yüksek karbonhidrat alımı da Sarı Nokta hastalığını ilerletir. Bu yüzden, diyetten karbonhidratları, özellikle şeker ve hamur işi besinleri çıkarmak hastalığın gelişim riskini azaltır.
BİZE ULAŞIN