Kadınların yüzde 70'i iyi uyuyamıyor!

Uyku problemi yaşayan kadınların sayısı hızla artarken, Prof. Dr. Bülent Tutluoğlu, Batılı ülkelerde kadınların yüzde 30'unun en az haftada birkaç kez uyumak için ilaç aldığını belirtti. Kadınlarda yaş ilerledikçe uykusuzluk probleminin arttığına dikkat çeken Prof. Tutluoğlu, uykuyu etkileyen faktörleri şöyle sıraladı:

Menopoz çok etkili
* Hormon seviyelerinde değişim, stres, yaşam stili.
* Uykuya dalmada güçlük, gece uyanıp bir daha uyuyamama, uyanmada güçlük ve gündüz uykululuk hali...
* Çalışan kadınlarda uyku problemleri daha fazla görülmektedir.
* Kahve çay ve sigara kullanımı uykuya dalma açısından önemli problemlerdir.
* Alkol ise uyku bölünmesi ve kabus görmek gibi sorunlara yol açabilir.
* Menopozdaki kadınların 2/3'ünde uyku problemi vardır. Menopozla birlikte östrojen seviyelerinde düşme sonucu sıcaklık basması da uyku problemi yaratır.

Mışıl mışıl uyumak için...
* Çay ve kahveyi kesin, alkol tüketimini kısıtlayın. Sigarayı bırakın...
* Gece uykunuzu olumsuz etkileyebilecek enerji içeceklerinden uzak durun.
* Uykuya geçmeden önce kendinizi gevşetin.
* Gündüz uyuklamalarını kesmeyi deneyin.
* Kıyafetiniz rahat olsun ve sizi sıkmasın.
* Yatak odanız sessiz, loş ve yatağınız ve yastığınız rahat olsun.
* Akşamları ağır ve baharatlı yemekler yemeyin.
* Evcil hayvanları yatak odasından uzak tutun...
BİZE ULAŞIN