İlaçlar cinsel gücü azaltabilir!

Perşembe 10.12.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 09.12.2009
ABONE OL
Tansiyon ilaçlarının yan etkileri, hayatı riske edici etkiler değildir. Çok basit bir öksürük, öğürtü ve baş ağrısı gibi şikayetler ortaya çıkabilmektedir. Ancak bu ilaçların yan etkileri, hastaya göre dozları ve ilacın kendisinin değiştirilmesi yoluyla ayarlanarak kontrol altına alınabilir. Bunun dışında; yeni kombine tansiyon ilaçlarından, yani iki-üç tansiyon ilacının birarada bulunduğu ve idrar söktürücü ihtiva eden ilaçlardan daha iyi sonuç alınmaktadır. Tansiyon ilaçlarının en önemli yan etkilerinden biri, erkek hastalarda neden olduğu cinsel fonksiyon bozukluklarıdır. Bu durum, özellikle genç hastaları ciddi şekilde üzerek yaşam kalitesini olumsuz etkiler. Bu nedenle bazı hastaların ilaçlarını bıraktıklarına şahit oluyoruz. Özellikle birkaç tansiyon ilacı kullanmak zorunda olan hastalarda cinsel güçte oluşan azalma nedeniyle bu sorun daha ciddi olarak yaşanıyor. Hastalar bu nedenle ilaçlarını kesinlikle bırakmamalı, bir psikolog ve ürologdan yardım almalılar.