Çocuklarınız güne kahvaltı ile başlasın!

Çocuklarınız güne kahvaltı ile başlasın!

Okulların açılmasıyla, ev hayatındaki düzenin değişmesiyle beraber, uyku saatleri ve evde geçirilen zaman da değişmeye başlar. Buna bağlı olarak beslenme düzeni de değişir. Özellikle uykudan feragat etmek için kahvaltı öğünü atlanır.

  • Sağlık
  • Pazartesi 11.09.2017 17:46

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Dyt. Tuba Kayan Tapan zinde bir gün için herşeyin başının iyi bir kahvaltı olduğuna dikkat çekiyor; Kahvaltı gece boyunca harcanan enerjinin yerine konması açısından, güne zinde başlamak için oldukça önemlidir. Yapılan çalışmalarda güne kahvaltıyla başlayan çocuklarda, öğrenme yeteneği daha hızlı olduğu bulunmuştur. Teorik ve Pratik zekanın birlikte kullanılmasında kahvaltı oldukça önemi yer tutmaktadır. Kahvaltıyla alınan enerji ile birlikte immun sistem güçlenir, çocukların hastalığa yakalanma riski azalmaktadır. Ayrıca kavrama gücü artar ve problem çözmeleri kolaylaşır.

Kahvaltı yapmayan çocukları bekleyen tehlike: Obezite!

Kahvaltı, çocuklarda özellikle obeziteyle ilişkilendirilmektedir. Kahvaltı yapmayan çocukların ileriki yaşlarda obez olma oranları daha fazladır.

3 ana öğün yeterli ve dengeli beslenmek için oldukça önemlidir. Çocukların günlük gereksinmelerini karşılaması, yaşına göre büyüme eğrini etkilemektedir. Kahvaltı kan şekerinin dengelenmesi için de oldukça önemlidir. Özellikle çocuklarda glikoz alımı beyin için en öenmli enerji kaynağıdır.

Gün boyunca hareket edebilmek ve kas yapısı için glikoz oldukça önemlidir.

Fakat, sadece glikoz içeren bir kahvalı sağlıklı değildir. Mutlaka protein de içermelidir. Çikolatalı ekmekle yapılan kahvaltı yerine, beyaz peynir ve yumurta içeren bir kahvaltıyı, yanında bir taze meyveyle desteklemek gün boyunca enerjinin daha iyi kullanılmasını sağlamaktadır.

Sadece glikoz içeren kahvaltı, 2 saat sonra acıkma hissi yaratacaktır. Buna bağlı olarak çocuklarda abur cubura saldırma söz konusu olur. Çünkü, karbonhidrat içeren kahvaltı çabuk sindirilerek, kana hızlıca karışmaktadır. Sık sık yemeyi hızlandırır. Bu da çocuklarda şişmalığa yol açar. Hızlı acıkma, derslerde konsantrasyon kaybına neden olur. Fazla glikoza bağlı kan şekerindeki hızlı düşüşler, problem çözme yeteneğini azaltır. Oysaki, süt ve peynir gibi protein içeren besinleri tüketmek, bu sorunları ortadan kadırır.

Kahvaltı yapmayan çocuklar, gün boyu kendilerini halsiz ve yorgun hissederler, buna bağlı olarak konsantrasyon kaybı yaşarlar.

Kahvaltı, protein, yağ ve karbonhidrat dengesini sağlamalıdır. Bu şekilde olan kahvaltı, organizmada sürekli enerji üretimi sağlar. Peynirli omlet, peyni-ekmek, yulaf-süt yada süt-meyve gibi karışımlar pratik ve ideal kahvaltı örnekleridir. Hem anneler için hazırlaması kolay, hem de çocuklar için tüketilmesi pratiktir.

Süt ve peynir ikilisine dikkat…

Özellikle süt sevmeyen çocuklarda, peynir iyi bir kalsiyum kaynağı olacağından tüketimine özen gösterilmelidir. Kalsiyum, kemik ve diş sağlığı için oldukça önemlidir. Kalsiyum ayrıca, kanın pıhtılaşması, kas yapısı ve sinir sistemi için oldukça önemli bir mineraldir. Peynir ayrıca fosfor da içermektedir.

Çocuklar, gece uykularında büyüme hormonu salgılamaktadırlar.

Böylelikle gece boyunca enerji harcamaktadırlar. Gece boyunca boşalan depoları yerine koymak ve gün içinde enerji sağlamak için kahvaltı vazgeçilmez bir öğündür. Gece geç yatan çocuklar, sabah da erken kalkmak istemeyip, sadece hazırlanmak için kendilerine vakit bırakmaktadır. Özelikle ergenliğe doğru, zayıf kalmak isteğiyle, kahvaltı öğününü atlama eğilimleri vardır. Halbuki, düzensiz öğünler kilo kaybı değil, ileride metabolizmayı yavaşlatarak, kilo alumina sebep olmaktadır. Sağlıkı beslenme alışkanlığı kazanmak öncelikle, kahvaltı etmekle başlamaktadır….

BİZE ULAŞIN