Protein ağırlıklı kahvaltı yapın, bol sebze yiyin!

Kış aylarında grip ve nezleden korunmak için güne yumurta ve süt gibi protein ağırlıklı bir kahvaltı ile başlayın. Sofranızdan balık ve cevizi eksik etmeyin ya da mutlaka Omega 3 takviyesi yapın

Protein ağırlıklı kahvaltı yapın, bol sebze yiyin!
Grip mevsimi geldi çattı. Ani hava değişikliklerinin yoğun olarak yaşandığı sonbahar- kış aylarında grip ve nezle gibi üst solunum yolu enfeksiyonlarında artış yaşanıyor. Ancak alınan basit önlemlerle gripten korunmak mümkün. İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Aslı Çurgunlu, kışı hastalıksız atlatmanın yollarını anlattı:
Her yeni güne düzenli yapılan bir kahvaltı ile başlamak çok önemli. Özellikle kahvaltıda kaliteli proteinlerin yer aldığı yumurta, peynir gibi besinler ve bal bulunmalı.
Haftada dört-beş kez 30 dakika egzersiz yapmayı ihmal etmeyin ve spor, yaşam tarzınız olsun.
Havaların soğuması ile azalan sıvı tüketiminizi artırmayı ihmal etmeyin. Çay ve kahve gibi içecekler suyun yerini tutmaz. Su içmek için susamayı da beklemeyin. Her gün 10-12 bardak su içmeye özen gösterin ve bunu dört mevsim alışkanlık haline getirin.

ELİNİZİ SIK SIK YIKAYIN
Nezle ve gribin bulaşmasını önlemek için elinizi sık sık sabun ve suyla yıkayın.
Meyve ve sebze yemeye özen gösterin. Sonbaharkış aylarıyla birlikte doğal olarak çeşitleri azalmış olsa da bu dönemde çıkan sebze-meyveler de bağışıklık sistemimizin güçlenmesine katkı sağlayacaktır. Patlıcan, havuç, ıspanak, taze fasulye, kırmızıbiber, karnabahar, kereviz, portakal, nar, greyfurt, ayva, armut, elma ve kiviyi sofralarınızdan eksik etmeyin.
Bağışıklık sisteminiz için yeterli miktarda Omega-3 alımına özen gösterin. Omega-3 tüketimi, bağışıklık sisteminizi güçlendirirken aynı zamanda sizi sonbahar depresyonuna karşı da korur. Haftada iki-üç kez balık yemek veya günde iki tam ceviz tüketmek; sağlığınıza ve mutluluğunuza katkı sağlayacaktır. Eğer yeterli düzeyde Omega-3 alımınız yoksa uzman bir hekimin önerisi ile Omega-3 takviyesi alabilirsiniz.

YETERLİ VE KALİTELİ UYKU
Düzensiz ve az uyuyanlar, vücut dirençleri zayıfladığı için hastalıklara daha kolay yakalanırlar. Beyin, karaciğer, akciğerler, hatta kasların bile sorunsuz çalışabilmesi için yeterli ve kaliteli uyumak gerekiyor.
Bu aylarda özellikle yaşlı, çocuk ve kronik hastalığı olanlara grip aşısı yaptırması önerilir. Grip aşısı, bağışıklık sistemini çalışmaya teşvik eder. Aşı ile vücudunuz, virüsü nasıl tanıyacağını ve nasıl savaşacağını öğrenir.
Gereksiz ilaç kullanımından kaçının. Antibiyotikler sadece bakteriyel enfeksiyonları tedavi eder. Gereksiz şekilde antibiyotik almak sağlığınızı tehlikeye atar ve antibiyotiğe karşı olan direncinizi yükseltir. Doktor önerisi olmadan, gereksiz antibiyotik kullanmayın.
Stresten uzak durun ya da stresi yönetmeye çalışın. Stresliyken vücut stresi yok edebilmek için birtakım maddeler üretir. Bu, bağışıklık sisteminin çökmesine neden olabilir. Bu yüzden stresli dönemlerde daha sık hasta oluruz.

SOĞUK ALGINLIĞINIZ VARSA
Ilık ve rahat ortamda bulunun ve ağır fiziksel aktivitelerden uzak durun.
Ateş ve diğer belirtilerin ağır seyrettiği durumlarda yatak istirahati yapın.
Mukusu yumuşatmak, drenajı sağlamak ve kaybolan sıvıyı tekrar kazanmak için günde en az sekiz bardak sıvı alın.
Nemlendiriciler ve su buharı kullanılarak çevrenin nemini artırın. Çevrenin nemini artırmak; göğüsteki tıkanıklığının kaybolmasına da yardım eder.
Boğaz ağrılarını azaltmak için ılık, tuzlu su ile gargara yapın.
Hastalığın şiddetini azaltmak için C vitamini kullanın.

BUNLARI UNUTMAYIN!
Grip aşısını yaptırın; merak etmeyin geç kalmadınız. Grip aşısının özellikle Ekim-Kasım aylarında yapılması öneriliyor ama enfeksiyonun görüldüğü tüm kış ayları boyunca da yapılabilir.
İlaç kararını doktor versin.
Hastaysanız hem sizin, hem de başkalarının sağlığı için işe gitmeyin.
Doğal beslenmek ve bol sıvı tüketmek çabuk iyileşmenin en kısa yoludur.
BİZE ULAŞIN