Anne adayları ayva ve kivi tüketmeli

Kışın hamilelerin enerji ihtiyacı artar. Şekerli ve yağlı besinlere yönelmek yerine; potasyum zengini kivi ile ayvayı tercih edebilirler

Anne adayları ayva ve kivi tüketmeli
Hem anne, hem bebek sağlığı için gebelik boyunca beslenmeye dikkat edilmelidir. Gebelikte beslenme her mevsim önemli olmakla beraber, kış gebeleri için bu durum daha çok önemlidir. Avcılar Baypark Hastanesi'nden Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Betül Yorgunlar, kış hamilelerinin beslenme düzeni ile ilgili tüyolar verdi...
Kış aylarında anne adayları, artan metabolizma hızı ve dolayısıyla artan enerji ihtiyacı nedeniyle daha fazla besine ihtiyaç duyar. Bu durum, anne adaylarını karbonhidrat ve yağlı gıdalara yöneltir ve böylece kış aylarında anne adayları daha fazla kilo alma durumu ile karşı karşıya kalabilir.

DOĞAL ANTİDEPRESANDIR
Alınan su miktarının bu aylarda azalması da kilo alımına yardımcı olur. Ayrıca kış aylarında görülen nezle, grip, soğuk algınlığı gibi solunum yolu hastalıklarından korunmak ve vücudun direncini artırmak amacıyla da anne adaylarının beslenmelerine dikkat etmeleri önemlidir. Peki anne adayları kış aylarında hangi besinleri tüketmelidir?
KIVI: İçeriğinde bulunan serotonin, gebelerde duygu durum düzenlemesi yaparak antidepresan özellik gösterir. Yine içerdiği yüksek potasyum düzeyleri kalp sağlığını korur.
AYVA: Yüksek lifli yapısı ile bağırsak fonksiyonlarını düzenler, anne adayını kabızlık ve ishale karşı korur. Ödem söktürücü özelliği sayesinde gebelikte böbrek taşı oluşumunu engeller. Anne adayları üzerinde sakinleştirici etkisi vardır.
NAR: Nar, içeriğindeki C ve D vitaminleri, demir, folik asit nedeniyle günlük besin ihtiyacını karşılayacak niteliktedir. Bebeğin beyin gelişimini destekler, annenin bağırsak fonksiyonlarını düzenler ve kabızlıktan korur.
BALIK: Tüm gebelik boyunca haftada iki-üç kez balık tüketilmesi önerilir. Omega 3 desteği için balık tüketimi çok önemlidir. Ağır metal içermeyen hamsi, uskumru, palamut, istavrit gebelikte tüketilebilir.

KEMİK GELİŞİMİ İÇİN KALSİYUM ÇOK ÖNEMLİ
KIŞ aylarında sık görülen solunum yolu hastalıklarından korunmak için, bağışıklık sistemini destekleyen A ve C vitaminleri içeren turunçgiller, brokoli, ıspanak, karnabahar, kereviz, havuç, turp gibi sebze ve meyvelerin tüketilmesine özen gösterilmelidir.

YUMURTA YIYIN
Bebeğin kemik, kas, beyin ve diş gelişimi için protein ve kalsiyum desteği sağlayan süt ve süt ürünleri tüketilmelidir. Ayrıca protein ve demir içeren et,yumurta ve kuru baklagillerin tüketimine de mevsim boyunca dikkat edilmelidir.

BİZE ULAŞIN