'Yakınsama' çok yakında evde!

Yakınsama dedikleri telefon, televizyon ve telefonun ekranı olan her cihazdan kullanılması anlamına geliyor

Cep telefonu, dizüstü bilgisayar veya televizyon fark etmez, telefon, internet ve televizyon yayını aynı hattan evlere ulaşıyor. 3 büyük yenilik evlerde yakınsama ile kendini gösteriyor. Daha önce genç kuşağa uzak duran televizyon interneti yutunca yeniden gözde haline gelince reklam veren en çok bakılan ekran konusunda interneti taramaya başladı. Vizyona girmiş ve henüz bitmiş olan filmler bilgisayar ekranına taşınırken, televizyon dizileri bilgisayar ekranında tıklanmaya hazır hale getirecek. Şimdi tüm telekom operatörleri yakınsama yani internet üzerinden servisler için rekabet edeceğini açıklarken değirmenin suyunun nasıl döneceğine bakalım. Aslında tüm operatörler ses gelirlerine tabii ki muhtaç. İstemem sağ cebime koy mantığı çok durumu söz konusu. Çünkü operatörler gelirlerinin önemli bir kısmını ses iletişiminden dolayı sağlıyor. Operatörler bu dönüşümü en doğru zamanda yapmaya çalışıyorlar. Gelirlerinde düşüşe neden olmadan yapılacak bu dönüşüm için herjes kendi geleceğini hazırlıyor.

DAHA ÇOK KONUŞTUR!
Bunun kullanılan yöntem sabit ya da mobil operatör olsun, "Ver hediye dakikaları konuştur insanları anlamına geliyor. Türk Telekom insanların ev telefonlarını daha sık kullanması için hediye dakika veriliyor. Turkcell, Vodafone ve Avea'nın konuşma süreleri üzerinden rekabete devam ederken katma değerli servisler alışkanlık kazandırmak için kullanılıyor. Hangi operatörün nefesinin ve içeriğinin yeteceğini zaman gösterecek.

'Teknoloji ihraç eden ülke olacağız'

Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany
Telekomünikasyon sektörü, Türkiye'nin en hızlı büyüyen ve gelişen sektörlerinden biri. Son 25 yılda telekomünikasyon alanında hayatımıza birçok yenilik girdi. Ev ve iş telefonlarından mobil iletişime, ADSL'den kablosuz iletişime kadar geliştirilen yeni teknolojiler hayatlarımızı değiştirdi. Telekomünikasyon sektöründe, entegre iletişim hizmetleri öne çıkıyor. Yaptığımız teknoloji ve altyapı yatırımları ve Türk Telekom Grubu teknoloji şirketlerinin geliştirdiği yenilikçi teknolojiler sonucunda yakınsama ürün ve hizmetlerini sunmaya başladık 25 yıllık geçmişi ile Sabah gazetesi kuşkusuz bu dinamik sürecin en güçlü temsilcileri arasında yer alıyor. Sabah gazetesinin 25'inci yılını kutluyor, daha nice 25 yıllar diliyoruz.

'İletişim Türkiye'nin lokomotif gücü'
Vodafone Genel Müdürü Serpil Timuray
25. yıldönümünü kutlayan Sabah gazetesi, iletişim teknolojileri ve hizmetleri haberciliğinde de çıtayı yükseğe koydu. Geçtiğimiz yıl, küresel ekonomik kriz ortamına rağmen büyümesini sürdüren iletişim sektörü, önümüzdeki dönemde ülkemiz ekonomisinde beklenen canlanmanın lokomotif gücü olacaktır. Ülkemiz, Temmuz 2009 itibarı ile mobil iletişimde 3G hizmetlerinin sunulmaya başlamasıyla, yeni bir iletişim çağına girmiştir. Dünya mobil iletişim sektoru ve 3G lideri Vodafone olarak, global birikimlerimizi ulkemize aktararak ve yerel tecrübelerimizle sentezleyerek, sektörümüze ve abonelerimize değer katmak amacıyla çalışmalarımıza ve yatırımlarımıza aralıksız devam etmekteyiz.

'Mobil internet medyayı da değiştirdi'
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv
Medyada, teknolojinin gelişimine paralel olarak gün geçtikçe ivme kazanan bir değişim söz konusu. 3G ile hayatımıza giren mobilite ve hız tüm hayatımızı değiştirdiği gibi medya sektörünü de derinden etkiledi. İletişim teknolojilerindeki yeni çağla birlikte medya mensuplarının iş yapışları değişiyor, haber akışı ve üretimi çok daha verimli bir hale geliyor. Diğer yandan mobil teknolojilerdeki son gelişmelerle birlikte gelen yenilikçi ürün ve servisler okuyucu için basın-yayın organlarına her an her yerde erişim fırsatı sağlıyor. SSabah, çok değişkenli ve dinamik bir sektör olan medya sektöründe yıllar boyu, Türkiye'nin en çok okunan birkaç gazetesinden biri olmayı başardı.

'İletişim rekabetin temel taşı'
Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir
Günümüz rekabet ortamında şirketler, rekabet güçlerini teknolojinin onlara sunduğu imkânlar çerçevesinde beslemek zorundalar. Bugün şirketlerin karlılığı, hem üretim süreçlerinde, hem de operasyonel süreçlerde teknolojiden ne derece yararlandıklarıyla ölçülüyor. Artık öyle bir noktaya gelindi ki, karlılık neredeyse yalnızca, gelişen teknolojinin sunduğu imkânları iyi değerlendirebilen, şirketlerin ulaşabileceği bir mertebe olarak kabulleniliyor. Sabah Gazetesi, 25 yıldır sektöre kattığı değerlerle bu sürece en çok katkı sağlayan basın kuruşlarından biri oldu. Bu vesileyle, Sabah Gazetesi'nin 25. yaş gününü gönülden kutluyorum.

BİZE ULAŞIN